Cand fotograful Martin Klimas vorbeste despre “ shoting objects”( fotografierea obiectelor), vorbeste despre acest lucru la propriu. El a realizat opera de arta prin impuscarea vaselor cu bile de otel, izbirea figurinelor din ceramic de beton, iar in seriile recente a facut bobocii infloriti sa explodeze.
Florile din aceasta serie de fotografii au fost inmuiate in azot lichid, apoi au fost supuse la o explozie cu un tun de aer. Fotografia a surprins forma florii din secunda imediat urmatoare impuscarii, inainte sa se transforme intr-o gramada de petale distruse pe podeaua studioului foto.
Cei mai multi fotografi se uita dupa modele si locatii de inspiratie, dar Klimas isi porneste procesul de creatie rasfoind reviste stiintifice. Publicatiile pe care le prefera sunt vechi de la 50 pana la 100 de ani, timp in care experimentele si echipamentele de laborator erau mai abordabile. “ Incerc sa atrag aspectele poetice din aceste tehnici stiintifice sis a creez imagini puternice prin refacerea acestor experimente utilizand echipamente foto modern si lumina profesionala”, a spus acesta.
Cu samanta acestei idei plantate, Klimas permite conceptului sa se dezvolte in studioul din Dusseldorf, care balanseaza rigoarea dintr-un laborator, cu haosul creativ dintr-un studio de arta. El modifica si dezvolta de cele mai multe ori echipamente foto specializate pentru proiectele sale de unul singur. Seria de figurine ceramic sparte a fost capturata prin conexiunea aparatului foto la un sensor audio care detecteaza sunetul izbiturii.
Fotografiile sale maiestruoase cu pasari sunt obtinute practic, prin folosirea unui senzor de lumina, care se aprindea de fiecare data cand era detectata miscarea langa un aparat de fotografiat montat pe un trepied. Iar fotografiile cu vopseaua care danseaza sunt rezultatul unui experiment ce presupune folosirea unui subwoofer stereo, o cutie de Plexiglas special modificata si picurarea pigmentilor lichizi in interiorul acesteia.
Dupa colectionarea miilor de fotografii, Klimas face o selectie in urma careia ramane cu doar cateva exemplare pentru expozitie. “ Multe dintre lucrurile pe care le fotografiez nu pot fi vazute de regula cu ochiul liber. Nu exista metoda de a explica cum mixeaza vopseaua in timp ce vibreaza, sau cum bucatile de floare cad in timp ce explodeaza. Imaginile mele ofera explicatia facand acest process vizibil- haosul si rasturnarea neasteptata in ordinea si cunoasterea.”
Citeste si:
Arta camuflajului pe corpul uman