Procesul, prin care se solicită daune de cel puţin 15 milioane de dolari de la publicaţia specializată în divertisment, a fost intentat miercuri la Curtea Superioară din Los Angeles, cu două săptămâni înainte ca epopeea regizorului să fie lansată în cinematografele americane.
În documentele de la proces, regizorul filmelor „The Godfather” şi „Apocalypse Now” este numit un „geniu creativ” şi spune că alţii sunt „geloşi” şi, prin urmare, spun „falsuri conştiente şi nesăbuite”.
Se mai spune că „redactorii şi editorii de la Variety, ascunzându-se în spatele unor presupuse surse anonime, l-au acuzat pe Coppola de incompetenţă ca regizor de film, de comportament neprofesionist pe platoul celei mai recente producţii a sa, Megalopolis, de punerea la punct a unui fel de schemă astfel încât oricine de pe platou care avea o plângere de hărţuire sau de altă natură să nu aibă unde să depună o plângere şi de îmbrăţişarea actriţelor topless pe platou. Fiecare dintre aceste acuzaţii a fost falsă”.
Reporterii articolului, Brent Lang şi Tatiana Siegel, sunt cei acuzaţi în acest proces.
Acesta afirmă în mod repetat că Variety fie a făcut publice falsuri în cunoştinţă de cauză, fie a dat dovadă de un dispreţ nesăbuit faţă de adevăr.
Un purtător de cuvânt al Variety, Jeffrey Schneider, a declarat pentru Associated Press: „Deşi nu vom comenta un litigiu activ, ne susţinem reporterii”.
Coppola a declarat joi că nimic în cariera sa nu se compară cu eforturile dificile, dar triumfătoare, de a realiza „Megalopolis”.
„A fost o colaborare a sute de artişti, de la figuranţi la vedete de box office, cărora le-am arătat în mod constant cel mai mare respect şi cea mai profundă recunoştinţă”, a declarat Coppola. „Să văd eforturile noastre colective pătate de o relatare falsă, nechibzuită şi iresponsabilă este devastator”.
Articolul din 26 iulie a folosit surse anonime şi înregistrări video de la membrii echipei de filmare pentru „Megalopolis” ale unei scene de club de noapte într-o sală de concerte din Atlanta în februarie 2023. În reportaj se afirma că Francis Ford Coppola a încercat să sărute tinere figurante şi „părea să acţioneze cu impunitate” pe platou. Se spune că aranjamentele financiare au fost făcute astfel încât „nu a existat niciun mijloc de control şi echilibru tradiţional în vigoare”.
Într-o înregistrare video, Coppola, purtând un costum alb, se plimbă printr-o mulţime de dansatori, oprindu-se pentru a se apleca aparent spre câteva tinere femei pentru a le îmbrăţişa, a le săruta pe obraz sau a le vorbi. Un alt videoclip îl arată cum se apropie de o femeie care se îndepărtează şi dă din cap.
Toate femeile poartă bluze, iar articolul din Variety menţionează figuranţii „topless” doar cu referire la o relatare despre acuzaţii din The Guardian.
Într-un articol publicat o săptămână mai târziu, care este menţionat doar între paranteze în procesul lui Coppola, una dintre femei, Lauren Pagone, a vorbit cu Variety şi a acceptat să fie identificată, afirmând că Coppola i-a provocat un „şoc” când a atins-o, îmbrăţişat-o şi sărutat-o fără consimţământul ei.
Întrebat de AP despre acuzaţiile de atingeri şi săruturi, înainte de intentarea procesului, Coppola a spus: „Nici nu vreau (să vorbesc despre asta). Este o pierdere de timp”.
Mai târziu, în cadrul aceluiaşi interviu, fără a fi întrebat din nou despre acest subiect, Coppola a spus: „Sunt foarte respectuos cu femeile. Întotdeauna am fost. Mama m-a învăţat - era puţin nebună - mi-a spus: „Francis, dacă faci avansuri vreodată unei fete, înseamnă că nu o respecţi”. Aşa că nu am făcut-o niciodată”.
„Megalopolis” este o epopee romană plasată într-un New York futurist, cu Adam Driver şi Nathalie Emmanuel. Coppola a vândut părţi din considerabilul său imperiu vitivinicol pentru a-şi finanţa în mare parte filmul.