Gandeste-te la sesiunea de fitness ca la o activitate distractiva sau chiar o pauza binemeritata, fiindca astfel vei manca mai putin dupa! Daca privesti miscarea ca pe o corvoada, vei manca mai mult, vei pofti la desert si vei tinde sa rontai tot soiul de pericole pentru silueta, ca recompensa pentru efortul depus.
"Efectul unui nou inceput" - Aceasta zi este ideala pentru a incepe o dieta
Noi cercetari de la Cornell Food and Brand Lab arata ca dupa 2 km de plimbare in jurul unui lac, comportamentul subiectilor se modifica in functie de explicatiile pe care le primeau la inceputul exercitiului. Unora dintre subiecti li s-a spus ca scopul va fi acela de a face miscare, pe cand altora li s-a spus ca va fi o simpla plimbare de relaxare.
Cei care credeau ca au facut miscare au mancat cu 35% mai multa budinca de ciocolata ca desert decat cei care traiau cu impresia ca au avut parte de o plimbare placuta in jurul lacului.
Un al doilea studiu a implicat 46 de adulti carora li s-au dat sa rontaie snacks-uri dupa plimbare. Cei care au crezut ca au depus un efort considerabil au mancat cu 206 mai multe calorii - cu 126% mai mult - decat cei carora li s-a spus ca vor avea parte de o plimbare.
“Vazand plimbarea ca pe o sedinta de fitness, subiectii erau mai putin fericiti si mai obositi”, spune autorul studiului, Carolina Werle, profesor de la Grenoble Ecole de Management din Franta.
Ambele studii confirma motivul pentru care oamenii care fac miscare ajung adesea sa se ingrase in loc sa slabeasca. Werle explica faptul ca unii oameni au tendinta de a se recompensa mancand mai mult dupa sedinta de fitness.
Fie ca abia incepi sa faci miscare sau practici un sport regulat, important este sa faci tot posibilul sa transformi miscarea intr-o activitate distractiva.
“Asculta muzica, urmareste un video sau pur si simplu fii recunoscatoare ca faci miscare si nu muncesti, spre exemplu”, spune Brian Wansink , autor al studiului si director al Cornell Food and Brand Lab. “Orice aduce un zambet te va face sa mananci mai putin”, a adaugat specialistul.
Articolul, publicat luna aceasta in Marketing Letters, a fost realizat de catre Dr. Brian Wansink, de la Cornell University si Dr. Collin Payne, de la New Mexico State University.
Citeste si: