Tampoanelor, absorbantelor și cupelor menstruale le era aplicat un TVA de 19%, în timp ce alte obiecte considerate de majoritatea oamenilor neesențiale, precum flori și cărți, beneficiau de taxe mai mici. Această taxă făcea ca obiectele sanitare feminine din Germania să se claseze pe locul 11 în topul cu cele mai mari taxe din Uniunea Europeană, care adăuga la prețul acestora cel puțin o cincime din valoarea lor. Chiar și biletele de tren sau produse de îngrijire pentru animalele de companie, erau încadrate într-o categorie mai joasă de taxe.
După ani de zile de petiții ce au strâns peste 200000 de semnături, parlamentul german a decis asă elimine parțial taxa de valoare adăugată a acestor produse și de la 1 ianuarie 2020, produsele menționate vor fi taxate doar cu 7%, fiind incluse în categoria de „produse necesare în fiecare casă”, însă la produse de lux vor rămâne țigările și vinul. Grupările feministe au încercat chiar să ocolească taxele suplimentare vânzând produse de igienă împreună cu cărți sau reviste, doar pentru că acestea erau incluse într-o categorie mai slabă de taxare. Comparativ cu situația din Germania, în Marea Britanie, taxa pe tampoane este acum de 5%, iar multe Organizații Non-Profit fac în continuare campanii de strângere de fonduri pentru a ajuta fetele și femeile fără posibilități materiale. Situația este în continuare îngrijorătoare în Ungaria, care adaugă acestor produse 27%, urmată îndeaproape de Danemarca, Croația și Suedia, cu câte 25%.
O altă inițiativă demnă de laudă este cea a guvernului britanic, care în martie 2019 a anunțat că vor fi distribuite în mod gratuit produse sanitare pentru femei în toate școlile și liceele, pentru a combate sărăcia.
Germania a diminuat taxa pe...
Produsele de igienă feminină erau considerate până de curând a fi de lux în Germania și erau încadrate în aceeași categorie cu caviarul și trufele, dar guvernul din Germania a eliminat taxa aferentă printr-o lege votată în Parlament.