Flirtul este adesea asociat cu replicile de agăţat şi glumiţele folosite pentru a atrage atenţia unui potenţial partener, însă pentru a reuşi să cucereşti pe cineva, limbajul corpului este extrem de important. Ceea ce spui fără cuvinte contează atunci când spargi gheaţa şi îţi poate asigura o primă întâlnire. Ba mai mult, ai grijă ca ceea ce spui să coincidă cu ceea ce transmiţi prin limbaj nonverbal, fiindcă această legătură poate face diferenţa în formarea unei relaţii.
Există două tipuri de indivizi, iar stilul de flirt abordat, în ceea ce priveşte limbajul nonverbal, trebuie modificat în consecinţă. Cele două tipuri de indivizi se diferenţiază prin direcţia în care se îndreaptă atenţia acestora. Există, astfel, indivizi concentraţi pe promovare - aceştia văd ţelurile ca pe aspiraţii şi sunt dornici să avanseze, dar şi indivizi concentraţi pe prevenţie - aceştia văd ţelurile ca pe nişte obligaţii, find vigilenţi şi precauţi.
Astfel, pentru a-i cuceri pe cei centraţi pe promovare, ai nevoie de un stil non-verbal dornic, entuziast, iar pentru a le intra în graţii celor centraţi pe prevenţie, trebuie să foloseşti un stil non-verbal vigilent.
Ţine minte că la începutul oricărei interacţiuni sociale, un potenţial partener este, cel mai probabil, precaut, centrat pe prevenţie. Aşadar, foloseşte un stil non-verbal vigilent, definit prin:
- Gesturi mici şi precise
- Mişcări lente şi discurs calm, liniştit
- O postură distantă (nu te apropia prea tare şi nu te apleca spre interlocutor)
Astfel, trebuie să transmiţi că eşti calmă, liniştită şi că nu prezinţi o ameninţare. Zâmbeşte cald, ţine-ţi mâinile pe lângă corp şi nu îi invada spaţiul personal. Această atitudine îţi va sprijini mesajul transmis pe cale verbală şi îl va încuraja pe potenţialul partener să se simtă confortabil în preajma ta şi să te placă.
Îţi vei da seama că l-ai cucerit în momentul în care limbajul trupului i se schimbă:
- Umerii i se relaxează
- Se apropie mai mult de tine
- Menţine contactul vizual mai mult şi zâmbeşte
- Începe să se deschidă
În acest moment, interlocutorul devine centrat pe promovare, ceea ce înseamnă că poţi aborda un stil non-verbal entuziast, definit astfel:
- Gesturi mai deschise şi mai animate
- Mişcări mai ample şi un discurs mai energic
- O postură mai apropiată, care trădează interesul şi entuziasmul