Doar o mica plimbare prin cluburile de fite si cafenelele din zona Dorobanti si poti analiza usor modul in care este perceputa moda de cei care adora sa se trezeasca dimineata si sa-si bea un Latte Machiato in timp ce isi butoneaza telefonul Burberry in cautare de o noua colega de shopping in mall, geanta D&G agatata de scaun si ochelarii Dior pusi strategic in fata cestii de cafea. Insa sa nu generalizam, exista si un soi "pierdut’ de femei ce reusesc sa recunoasca glam-ul de calitate, neumbrit de amprenta etichetei si de extravaganta adusa la extrem a designului. Un glam focusat pe calitatea materialelor si a stilului. Insa din pacate aceste femei se regasesc greu, intr-o cafenea ce reflecta un spatiu intim si select, menit sa-ti acorde confortul de a citi o carte in liniste.
"A nu se confunda glam-ul de Dorobanti cu cel expus de tabloide. Faptul ca acolo sunt niste oameni care vor sa se traga in poza e altceva" – Alin Galatescu, stilist
"Dorobanti-ul nu este neaparat o zona care exploateaza valoarea brandului, doar ca acolo exista posibilitatea de a dispune de aceste lucruri. Sa nu uitam ca brandul inseamna si design, asortare si detalii, nu inseamna doar ostentatie si culori tari. Exista branduri care vor aceste lucruri cu note ostentative cum sunt Versace, D&G, Roberto Cavalli a caror produse parca striga ‘ia-ma, ia-ma, stiu ca ma vrei’, Dsquared2, Gucci, unde se regasesc atat tinute soft cat si ostentative. Mai nou e ostentativ Martin Margiela. A ajuns foarte casual, desi este un brand conceptual.
A nu se confunda glam-ul de Dorobanti cu cel expus de tabloide. Faptul ca acolo sunt niste oameni care vor sa se traga in poza e altceva.
Pentru un glamour subtil se poate opta pentru Calvin Klein, Donna Karan si Armani, care are un stil inspirat din anii ’80, foarte stilish, un rafinament al culturii, genial," conchide Alin.
"E ca un drog, poti sa-l cureti dar va ramane cu sechele." – Ciprian Sipos, stilist
"Cand ai o valoare spirituala si intelectuala, acest lucru se reflecta si in tinuta. Cand porti kitsch, nu exprima nimic despre tine, poti fi catalogat ca a avea un comportament de turma ca si stil.
Momentan ne aflam acolo unde se afla si estetica cladirilor din Bucuresti, terne si obositoare, insa generatia tanara pare mai creativa.
Zona iti da atitudine atat verbal cat si stilistic. In unele zone ale Dorobantiului, observi 20-25 % IQ si in rest doar show-off dar care nu are niciun background. Traim intr-o lume in care unii ii distreaza pe altii. Inteligentii ii distreaza pe prosti si invers. Sunt defecte intr-o societate in continua dezvoltare. Acesti oameni nu se vor perinda acolo unde nu sunt intelesi.
Sarmul vine din interior. Trebuie sa le speli creierii ca sa-i cureti. Nu poti sa-i cureti si sa-i intelectualizezi. E ca un drog, poti sa-l cureti dar va ramane cu sechele.
Pentru a "straluci" fara a deranja ochiul, trebuie sa-ti cunosti stilul si sa stii sa iti alegi elemente de legatura. Nu poti fi azi elegant, maine sport, in urmatoare zi barza si apoi altceva."
1. Accesoriu cu brand la vedere versus accesoriu subtil, menit sa completeze tinuta, creand un tot unitar echivalent cu rafinament. Exemplu: Ce alegi geanta D&G cu placuta in care este mentinat brandul sau geanta la fel de eleganta insa si subtila, tot de la D&G in care nu se mentioneaza casa de moda? O "dorobantista" ar spune "Daca dau o caruta de bani pe ea, macar sa se vada", insa pentru o spectaculozitate invaluita de rafinament s-ar opta pentru a doua geanta, care te provoaca sa afli de unde e achizitionata.
2. Pentru o tinuta de zi, casual exista Versace, insa se poate opta si pentru o tinuta in stil marrakech semnata Milly, care sa nu atraga atentia asupra ta ca si cum ai fi iesit in club, ci sa se observa ca te poti plimba prin magazine cat si prin locuri fara glam.
3. Desi suntem in plin sezon primavara-vara, iar nuantele-cheie sunt culorile vii si deschise, totul tine si de modul in care se completeaza una pe cealalta. Poti sa adopti un stil a la Gucci sau poti adopta amprenta stilului semnat de Donna Karan, unde rafinamentul culorii si atentia la detalii creaza un look chic.
4. De-asemenea poti sa te lasi convinsa de trendul care a luat amploare in acest sezon, pielea de aligator, din care sunt creati si acesti pantofi Louboutin, sau poti opta pentru ceva unde se observa pregnant amprenta creativitatii si maiestria de a alege detaliile, culoarea si materialele, optand pentru ceva mai sofisticat cum sunt aceste sandale maro, semnate tot de Louboutin.
5. Prezenta la evenimente poate crea un brand personal; poti opta pentru ceva foarte sclipitor, unde se pot pune usor in prim plan picioarele si bustul, cum ar fi aceasta rochie semnata Lacroix sau poti opta pentru ceva mai rafinat, unde eleganta este litera de lege, asemanator cu aceasta rochie Elie Saab.
6. Cand vine vorba de bijuterii, exista varianta in care vrei sa stipulezi ca ai dat 130$ pe o pereche de cercei anosti, in forma de inimioara, insa pe care e inscris Dior, sau lasi lumea sa se intrebe inca de unde isi poate achizitiona o bratara ca a ta, care e defapt semnata Burberry si te-a costat si mai mult (295$), insa pentru tine a contat mai mult designul.