Potrivit unui studiu realizat pe LinkedIn, dintre 100 de profesionisti examinati, fiecare dintre ei lucrand pentru nu mai mult de trei angajati in primii 10 ani de cariera, a reiesit ca jumatate au fost promovati in functie de conducere si jumatate nu.
Iata cum stau lucurile:
Angajatii cu mai putine greseli de gramatica in profilul de LinkedIn erau si cei care au ajuns sa ocupe pozitii importante. Cei care nu au reusit sa avanseze in primii 10 ani de cariera, insa, aveau de 2.5 ori mai multe greseli in profil.
Astfel, cu cat numarul de greseli sesizat era mai mic, cu atat crestea numarul avansarilor. Angajatii care au reusit sa fie promovati de pana la 9 ori in decursul a 10 ani au avut cu 45% mai putin greseli gramaticale decat cei care nu au reusit sa avanseze atat de repede.
Desi este un studiu informal, pe un esantion redus, sta drept dovada ca o buna stapanire a gramaticii este o baza solida pentru succes.
Kyle Wiens, CEO la iFixit, sustine ca nu angajeaza pe cineva daca nu cunoaste gramatica limbii materne, potrivit forbes.com.
De ce? Pentru ca daca stapanesti gramatica, detii si alte trasaturi pozitive, benefice la locul de munca, precum:
1. Atentia la detalii
Daca iti pasa cum scrii, dai dovada de credibilitate, profesionalism si acuratete.
2. Gandire critica
Sa stii cum sa structurezi o fraza corecta din punct de vedere gramatical este un semn ca esti capabila sa analizezi si sa explici si probleme ceva mai complexe.
3. Aptitudini intelectuale
Daca esti vorbitor nativ de limba romana, engleza sau oricare alta limba si nu te-ai obosit sa faci inveti acele exceptii pe care orice scolar le asimileaza in clasele primare, mai ales cand ai acces mai mult ca oricand la informatie, angajatorul se va intreba daca nu cumva esti lenesa sau stai prost cu atentia.