Nu este o coincidenta faptul ca am ales o femeie, doar te afli pe un site pentru femei. Si noi am avut femei in campania electorala ce tocmai s-a incheiat, insa nici una nu a reusit sa iasa in evidenta asa cum se intampla cu Clinton, care nici macar nu este de-a noastra.
Pe 20 ianuarie 2007 Clinton a anuntat oficial ca va candida la presedintia SUA, desi se presupune ca se pregatea pentru acest lucru inca din 2003. "Am intrat in joc, si am intrat ca sa castig", declara aceasta in urma cu mai mult de un an. Este prima femeie aleasa de un partid major pentru a candida la presedintia SUA.
Lupta dintre Clinton si Obama a fost deseori comparata cu cea dintre branduri precum Coca Cola si Pepsi. In batalia dintre cele doua branduri despre care vorbim aici, adica Obama si Clinton au existat: clipuri publicitare, campanii virale, strategii, targeturi ce trebuiau atinse – toate au avut un rol major in promovarea celor doi candidati.
Cu cat ne apropiem mai mult de rezultatele finale din toamna, cu atat ne dam seama ca banii cheltuiti de cei doi candidati in ultimele 12 luni nu conteaza atat de mult cat conteaza produsul pe care il vand, candidatii in sine.
Ce nu ne-a placut la Hillary Clinton
Mi-a placut la Obama ca in campanie mizat mult pe noile media, campaniile online, activitatea retelelor sociale online. Iar o intamplare care sa vina sa confirme asta este cea in care dupa ce a aflat ca Hillary Clinton are un buget de 5 milioane de dolari, echipa lui Obama le-a trimis un mail tuturor suporterilor si in mai putin de 24 de ore au reusit sa stranga 8 milioane de dolari.
Tot pe acest filon mai putem semnala faptul ca la inceput Clinton era prezenta pe bloguri si YouTube, pentru ca mai apoi suporterii lui Obama sa urce pe YouTube de trei ori mai multe video-uri cu acesta decat avea Clinton si de 10 ori mai vizualizate decat cele ale competitoarei.
Obama a stiut sa exploreze acest spatiu si astfel prin profilul de pe MySpace a ajuns la peste un milion de prieteni, castigand votul celor tineri si mai multa popularitate.
Unul dintre momentele critice pentru Clinton a fost clipul de mai jos care o infatiseaza treaza, machiata, aranjata, cu bijuteriile la locul lor la ora 3 dimineata, veghind pentru binele natiunii. Nimic mai ireal.
Obama a fost primul candidat la presedintia SUA care a targetat comunitatea minoritatilor sexuale. Clinton in schimb nu are nici un punct la acest capitol. Mai mult, aceasta si-a citit intotdeauna discursurile si a folosit deseori "eu", pe cand contracandidatul ei si-a rostit discursurile fara sa se uite pe o foaie, a vorbit mereu la plural, "noi" si a dat o mai mare importanta poporului ca intreg, decat a facut-o Hillary.
Nu a castigat cursa, insa a reusit sa ne tina chiar si pe noi cu sufletul la gura. Noi care nu avem nici o legatura cu ea sau cu tara pe care o reprezinta.
Pe 3 iunie 2008 Obama devenea oficial castigatorul in lupta dintre cei doi, iar Hillary Clinton declara ca il va sustine si nu excludea faptul de a candida alaturi de acesta in calitate de vicepresedinte. Tu ce parere ai de o femeie presedinte?