Cristina Lincu (cris-tina) din Spania ne-a scris:
"Este una dintre nenumaratele carti din domeniu, scrisa intr-o maniera usor de digerat, desi oarecum haotic, fara o ordine logica, reluand in diferite forme o idee, de altfel, utila specialistilor in marketing din zilele noastre, si care, pe mine, cel putin, ma duce cu gandul la celebra remarca a lui Ion Luca Caragiale "Reclama este sufletul comertului si comertul sufletul...". Cu alte cuvinte, daca nu exista un produs remarcabil, toate activitatile de marketing din jurul acestuia vor esua, chit ca ele sunt indispensabile in promovarea pe piata a produsului respectiv. Nu este vorba de o idee neaparat noua, cu toate acestea, intr-o lume in care clientul este suprasaturat de mesaje despre mii de produse similare, alegerea acestuia va depinde nu numai de "ambalajul" produsului, ci, mai ales de produs in sine, ceea ce denota maturitatea la care a ajuns piata de consum.
Pe de alta parte, merita atentie si restul teoretizarilor despre lansarea unui produs pe piata si viata acestuia, mai ales acolo unde exista cifre si studii de caz, poate prea putin dezvoltate acestea din urma. Imi aduc aminte si din facultate (Comunicare si Relatii Publice) ca studiile de caz erau parte esentiala din procesul de invatare si intelegere a diferitelor teorii si poate de aceea, as fi vrut sa citesc studii de caz mult mai detaliate.
In alta ordine de idei, ceea ce pe mine m-a frapat inca de la inceput este titlul si simbolistica aleasa, imposibil sa nu ma duca cu gandul la o foarte cunoscuta marca de ciocolata elevetiana, desi in carte nu exista nicaieri nicio remarca la o posibila legatura cu aceasta. Poate chiar nici nu exista aceasta legatura, desi marca inregistrata a ciocolatei respective este mult mai veche decat cartea de fata. Simbolistica este puternica si ilustreaza corect ideea esentiala a cartii, dar, repet, din punctul meu de vedere, ma socheaza prin "coincidenta" cu imaginea respectivei ciocolate pe care o cunostem cu totii.
Ca o concluzie rapida, cartea merita citita, dar numai prin filtrul propriu al experientei in domeniu, retinand aspectele teoretice care vin in sprijinul "ideei remarcabile" de la care trebuie sa porneasca totul".
Oana Horodinca (ingerash_dulce) din Suceava ne-a scris:
„Din punctul meu de vedere “Vaca Mov” seamana mai mult cu o carte de strategie care ne ofera de fapt linii de ghidaj, exemple concrete si principii care sunt destinate imbunatatirii business-ului si sa il faca remarcabil. “Vaca Mov” este pentru mine ca o culegere de studii de caz pe marginea carora se discuta. Cu toate acestea nu am gasit in carte o reteta anume a succesului. Mi s-a parut o carte destul de dificila pentru ca insumeaza o multitudine de idei. La sfarsitul lecturii mi-am dat seama ca am uitat cea mai mare din ea... stiam despre ce citisem dar concret nimic. Asa ca am luat cartea din nou si am incercat sa creionez cateva idei esentiale despre carte. Seth Godin mentioneaza pentru prima data conceputul de “vaca mov” cand isi descrie calatoria sa prin Franta si cum a fost fascinat de sutele de vaci desprinse parca din povesti,care pasteau pe campiile pitoresti care se intindeau de-a lungul autostrazii. ”Esenta “Vacii mov” este ca trebuie sa fie remarcabila. De fapt, daca remarcabil ar incepe cu P, m-as putea debarasa probabil de subtrefugiul simbolistic al vacii, dar ce pot sa fac? Aceasta carte ne explica ce inseamna “remarcabil””. La pagina 26 Setth Godin continua definitia scopului cartii: ”Scopul meu in Purple Cow este sa precizez clar faptul ca este mai sigur sa risti pentru a-ti mari dorinta de a face cu adevarat lucruri uimitoare. O data ce vezi ca vechile metode nu au unde sa se indrepte decat in jos, devine chiar si mai imperativa crearea unor lucruri despre care se merita sa vorbesti”. Cartea ofera o noua perspectiva asupra marketing-ului si atrage atentia celor din domeniu ca astazi cei 5 P au devenit mai multi P: produs, pret, promovare, pozitionare, publicitate, permisiune... Se pare ca vom adauga inca un P si anume cel de la Purple Cow. Una peste alta este o carte interesanta, dar pentru iubitorii si cunoscatorii de marketing si management”.
Salavastru Simona (blonda24) din Brasov ne-a scris:
„Am primit cartea Vaca Mov, am citit-o si am inteles ca aici sunt decrise brand-urile, ordinea lor cu marile firme, cum sa-ti dezvolti propria afacere, cum sa fii indiferent in fata celorlalti si sa stii sa faci fata tuturor problemelor de zi cu zi. In concluzie este o carte de afaceri si as dori sa va multumesc pentru aceasta carte superba.”