Anul trecut, sporturile electronice, cunoscute sub numele de eSports, au fost introduse în premieră în programul pentru Jocurile Olimpice și urmează să-și facă debutul la Los Angeles, în anul 2028.
În vara anului trecut, în București, s-a desfășurat DOTA 2 The International, turneul de eSports cu cel mai mare fond de premiere din istorie, depășind pragul de 40 de milioane de dolari. De asemenea, la Summit Bucharest 2021, un consilier de stat a anunțat faptul că, competițiile de gaming vor fi recunoscute oficial în România, iar practicanții de CS:GO, Dota 2, FIFA sau League of Legends vor putea să fie încadrați într-o formă legală de muncă. Acest fenomen generează peste 200 de milioane de euro anual în România, iar cei implicați sunt încântați de promisiunile autorităților, care au început deja să lucreze la modificarea legii Educației Fizice și Sportului. Această acțiune ar crea multe locuri de muncă noi și ar încuraja mai mulți tineri să-și urmeze pasiunea, lucru care ar trebui să-i permită țării noastre să recupereze teren în fața numeroaselor țări în care fenomenul eSports este înrădăcinat deja de multă vreme.
Conform unui studiu realizat de Newzoo în luna martie a acestui an, fetele au o înclinație mai mare spre jocurile practicate pe mobil decât bărbații, 94% dintre consumatoarele de jocuri mărturisind că practică jocuri pe smartphone sau tabletă. Statisticile arată faptul că jocurile de aventură, logică și strategie se află în topul preferințelor acestora, demontând astfel miturile care spun că fele se orientează spre jocurile extrem de simple.
De exemplu, pokerul este unul dintre jocurile în care femeile s-au remarcat în ultimii ani. Acest sport al minții necesită o serie abilități intelectuale pentru a avea succes. Totul începe de la învățarea ierarhiei mâinilor, care reprezintă unul dintre cele mai importante lucruri de știut pentru un începător. În funcție de cât de bine stăpânește acest aspect, precum și valoarea combinațiilor posibile de cărți, o jucătoare poate să estimeze mai mult sau mai puțin precis șansele de reușită. Desigur, este nevoie de multă practică, dar și de experiență, iar jucătoare precum Liv Boeree, Annie Duke sau Kathy Liebert nu au făcut decât să confirme acest lucru, după ce au câștigat diverse turnee prestigioase în ultimi ani.
"Jocurile pe mobil au înregistrat o creștere uriașă în ultimul an, creând oportunități masive în acest domeniu. Pe măsură ce preferințele consumatorilor în cadrul subgenurilor continuă să evolueze rapid, este mai important ca niciodată să rămânem conectați la ceea ce este în trend," a declarat Sam Yang, vicepreședinte al redutabilei companii de analiză propulsată de inteligență artificială, App Annie.
Pe lângă jocurile practicate pe dispozitivele mobile, 59% dintre femei se joacă și pe consolă, iar 70% pe computer. 33% dintre respondente au dezvăluit că sunt atrase de situațiile în care sunt nevoie să deslușească anumite puzzle-uri, un procent mult mai ridicat decât în cazul bărbații (20%). Cu toate acestea, numai 28% dintre femei se descriu ca fiind jucătoare înrăite, un procent semnificativ scăzut față de bărbați (72%). Un alt aspect interesant este că deși 74% dintre femei cercetează online produsele înainte de a le cumpăra, acestea consideră, având o pondere cu 30% mai mare decât cea a bărbaților, că exponatele din magazine sunt utile și de aceea, preferă să testeze produsele în mod fizic înainte de a le achiziționa.
Specialiștii au ținut să sublinieze importanța atenției pe care trebuie să o aibă producătorii de jocuri cu privire la uriașa plajă a consumatorilor de sex feminin, care reprezintă aproape jumătate din totalul clienților, spunând că satisfacerea nevoilor și dorințelor jucătoarelor nu numai că duce la o experiență mai bună pentru această clientelă, dar poate, de asemenea, deschide oportunități pentru furnizorii care vor să-și scaleze afacerea. Un semn bun este că, în ciuda numeroaselor provocări existente, jocurile video au început să devină din ce în mai incluzive, dar anumiți producători mai au încă mult de lucrat la acest capitol.