Filmul in care este explicata marea minciuna pe care cupluri din intreaga lume o cred si o folosesc pe post de fundatie a unei casnicii fericite incepe cu doi indragostiti, aflati pe punctul de a-si uni destinele, al caror moment romantic este intrerupt de un “binevoitor” care le arata cum a inceput totul de fapt.
Asadar, de ce este inelul cu diamant simbolul suprem al dragostei unui barbat pentru o femeie?
Traditia a fost instaurata in urma cu mai putin de un secol, de catre cei de la De Beers. Inainte de anii ‘30, nu exista obiceiul de a pune un inel cu diamant pe degetul unei femei pentru a o cere in casatorie.
Insa in 1938, compania a lansat o campanie inedita care promova ideea ca singurul mod in care un barbat adevarat putea sa isi arate dragostea pentru partenera era un diamant scump, iar publicul a cazut in plasa.
De fapt, fiecare element al traditiei americane a logodnei a fost creat astfel incat sa le aduca mai multi bani celor de la De Beers. Astfel, s-a impamantenit ideea potrivit careia un inel de logodna cum se cuvine ar trebui sa coste cat salariul unui barbat pe doua luni. Aceasta regula a pornit de la o reclama la diamante, in care barbatii erau indemnati sa ii cumpere iubitei o bijuterie care sa valoreze salariul pe o luna, garantand ca “ea te va iubi pentru totdeauna”. Odata ce profitul companiei a scazut, scenariul reclamei a fost modificat, dublandu-se suma potrivita pentru un inel de logodna ca la carte.
Aceasta a fost, cel mai probabil, cea mai de succes campanie publicitara din toate timpurile.
Iar daca te bazezi pe faptul ca acel inel valoreaza totusi, o avere, cei de la College Humour vin si fac lumina, subliniind faptul ca diamantele nu sunt atat de rare pe cat am crede.
Si daca nu ne crezi pe noi, poate il vei crede pe presedintele De Beers, Nicky Oppenheimer, care a spus ca “diamantele sunt, practic, lipsite de valoare”. Sunt pietre comune, iar singurul motiv pentru care aceste diamante sunt scumpe este acela ca De Beers detine monopolul asupra minelor de diamante si restrictioneaza in mod artificial stocul, pentru a putea mentine pretul ridicat. In realitate, insa, exista cu mult mai multe.
Asta inseamna ca inelul pe care tocmai ai cheltuit o avere nu prea are valoare atunci cand vrei sa il vinzi. De aceea au lansat cei de la De Beers teoria potrivit careia “diamantele sunt pentru totdeauna”. Daca nu incerci sa il vinzi, nu iti dai seama niciodata ca ai fost trasa pe sfoara.
Ce e de facut? Mai nimic, avand in vedere ca 100 de ani de advertising au implantat ideea inelului de logodna atat de adanc in mintile indragostitilor din intreaga lume, incat n-ar putea sa isi inchipuie o cerere in casatorie neacompaniata de un astfel de simbol.
Citeste si:
Aceasta oferta il va convinge sa te ceara de sotie
3 lucruri pe care sa NU le faci imediat ce te-ai logodit
Agonie si extaz: A cerut-o in casatorie dupa ce a fost arestat!
Sursa: filmsforaction.org