WhatsApp Business oferă companiilor instrumente de comerţ electronic, prin care acestea să comunice, să vândă şi să ofere suport clienţilor. Aplicaţia a fost intens promovată în India, unde serviciul are peste 550 de milioane de utilizatori.
Însă, multe dintre companii abuzează deja de funcţia de comunicare şi trimit utilizatorilor un mare număr de mesaje comerciale, conform publicaţiei Rest of the World. Aceştia din urmă critică dur compania pe reţelele sociale, unde se plâng deja că jumătate din mesajele primite pe WhatsApp sunt spam.
WhatsApp opreşte un comision de la companii pentru fiecare mesaj comercial trimis de acestea, astfel că nu se poate spune că firma americană nu a prevăzut ce urmează să se întâmple sau nu ştie care este situaţia.
Problema este, cum susţin mulţi utilizatori, printre care şi jurnalişti locali, că mesajele sunt cu adevărat nesolicitate, fiind primite fără un acord sau fără măcar o comunicare anterioară cu firmele respective.
WhatsApp are o funcţie de blocare a mesajelor nesolicitate, însă, aceasta trebuie folosită individual, ceea nu este deloc convenabil atunci când volumul de spam este foarte mare şi apar mereu mesaje de la alte şi alte firme.
Frustraţi, unii dintre utilizatori cer companiei americane să separe mesajele personale de cele comerciale pe modelul Gmail, în vreme ce alţii au mesaje nu tocmai măgulitoare pentru Mark Zuckerberg.
În India, WhatsApp Business avea 15 milioane de utilizatori în 2020, la ultimul anunţ oficial. Şi acum aplicaţia se află în top 30 al celor mai descărcate aplicaţii din această ţară.
Este foarte posibil ca la un anumit moment WhatsApp să lanseze aceste funcţii de comerţ electronic şi restul lumii, ceea ce va face ca mult mai mulţi utilizatori să se confrunte cu spamul de care se plâng acum indienii.