Carmen-Rodica Dinca este un specialist in marketing care a demarat in data de 17 septembrie o campanie de job hunting. Spune ca nu este prima persoana din Romania care a avut o astfel de initiativa, pentru ca ideea i-a venit tot de la un exemplu autohton.
Prin 1992 sau 1993, la Km 0 din Piata Universitatii, un tanar isi cauta un loc de munca scriidu-si pe un carton experienta, aptitudinile si ceea ce il recomanda pentru un viitor job. Atunci si-a zis: "Cand o sa fiu intr-o situatie similara aceasta este metoda la care o sa recurg!"
Prin 2001 la un post de televiziune era prezentat un alt exemplu in care un barbat isi cauta job prin mash-uri imense amplasate pe cateva cladiri. Desi " job hunting-ul" si folosirea "branding-ului personal" in cautarea unui job nu sunt patentate de ea, Carmen- Rodica Dinca are cu siguranta cea mai moderna campanie de acest gen.
Carmen isi cauta un job in domeniul marketingului si pentru a-si face auzita cererea a amplasat in Piata Unirii din Bucuresti panouri stradale si TV screen-uri care prezinta cererea de angajare. Initiativa ei a lasat pe multi cu gura cascata. Pentru a afla mai multe despre aceasta campanie si despre solutiile de "supravietuire" in timp de criza Carmen-Rodica Dinca ne raspunde la cateva intrebari intr-un interviul acordat Feminis.ro.
Cum de v-ati gandit sa renuntati la un job bun in plina criza economica? Nu v-a fost frica ca nu o sa gasiti ceva pe masura asteptarilor dumneavoastra?
Era momentul sa caut noi provocari in afara companiei in care am lucrat pana in iulie 2009. Totodata multe proiecte personale au fost puse in asteptare, de aceea am hotarat sa iau o pauza.
Faptul ca nu ati gasit un job v-a motivat sa recurgeti la aceasta metoda? Cum de v-a venit ideea de a "incepe o campanie" pentru gasirea unui job?
Campania hirecarmen.ro a fost gandita sa apara la data de 17 septembrie. Inainte nu am trimis CV-il nimanui, asa am hotarat sa imi caut de lucru. Nu imi asum aceasta idee pentru ca si altii au folosit-o.
Ce urmariti prin aceasta campanie?
Imi doresc sa imi gasesc jobul potrivit persoanei mele si de aceea am folosit aceasta campanie de promovare in plan personal.
Care considerati ca este jobul potrivit pentru dumneavoastra?
Jobul care imi va solicita creativitatea, unde pot sa aduc valoare si unde imi pot folosi toate energia de care dispun. Marketingul este cea ce imi place sa fac si consider ca talentul meu poate fi exploatat in acest domeniu, dar sunt deschisa si la alte propuneri pe care bineinteles ca le voi analiza.
Cum credeti ca a afectat criza economica cererea de pe piata fortei de munca?
In cea ce priveste criza financiara, consider ca acum se cauta mai mult ca oricind abilitati, talent si experienta.
Cat v-a costat campania de "brading personal"?
Am semnat contracte de confidentialitate cu toate companiile cu care am colaborat si deci si costurile sunt confidentiale.
Care este profilul unei persoane care ar putea recurge la metoda lansata de dumneavoastra? Ma gandesc ca o secretara sau o croitoreasa la banda nu ar recurge la o astfel de campanie: nu ar avea nici bani si nu cred ca ar ajuta-o cu ceva? Ce parere aveti?
Oricine poate accesa o astfel de campanie atata timp cat isi cunoaste prioritatile personale si profesionale. Toti cei care ma cunosc stiu ca imposibilul nu exista.
Cat sunteti in stare sa negociati pentru un job? In ce context ati fi dispusa sa renuntati la salariul pe care il cereti? De ce?
Remuneratia este determinata in functie de pozitia pe care o ocupi intr-o companie si nu in ultimul rand de responsabilitatile pe care ti le asumi.
Ma gandesc ca in experienta dumneavoastra ati trecut si prin situatii mai dificile si stresante, cum va protejati atunci? Ce va spuneati in aceste momente si de unde va trageati resursele pentru a face fata?
Familia este cel mai important lucru pe lume atunci cand treci prin situatii dificile si ea este cea care te sustine cel mai mult.
V-ati gasit job sau inca este valabil anuntul?
Campania a aparut doar de 1 saptamana. O sa va anunt cand o sa-mi gasesc!