Creatiile ei sunt ca niste sculpturi dinamice care transforma corpul uman si se apropie mai mult de instalatie, de o forma de expresie artistica. E fascinanta si partea de concept si cea de executie, cu straturi de textil, metal, sau alte materiale high-tech. Multe detalii sunt finisate de mana, in timp ce tehnologia actuala ii permite sa foloseasca prototipuri ca in design sau printuri tridimensionale.
Una din imaginile mele preferate: cu structura apei “inghetata” in jurul personajelor. O imagine contemporana 3D foarte sharp, dar sensibila si tactila:
De la show-ul Haute Couture din Paris FW 2011, Capriole. Colectia e inspirata de excese, de era digitala si imbina trecutul si prezentul prin tehnicile folosite, e imaginea unor preferinte din viitor:
Iris van Herpen admite ca se situeaza intre creatie-craft si inovatie si doreste sa creeze eleganta cu o identitate noua, tot ce ar putea sa scoata in evidenta personalitatea purtatoarei. Formele geometrice sunt rotunjite, feminizate, cu materiale futuriste foarte detaliate.
Pentru show-urile recente a dezvoltat prototipuri rapide, prelucrate pe calculator. Isi doreste cat mai multa libertate si independenta in design, pentru a crea o combinatie intre feminitate si exclusivitate. Imi plac structurile inspirate din natura, cu suprapuneri geometrice.
Multe elemente din tinuta arata ca o sculptura cu module si suprafete taioase, care reusesc sa creeze forme rotunde.
Piesele ei continua sa fie foarte apreciate pentru creativitate, viziune. Are o abordare personala cu elemente puternice si structuri unice. Mi se pare extraordinara fluiditatea structurilor, craft-ul. Exista multe informatii despre colectii, procesul de creatie, iar aici gasiti un interviu foarte interesant cu Iris si imagini backstage.