Iata zece sugestii care te vor ajuta cu siguranta sa indulcesti chiar si cel mai amar job pe care l-ai avut vreodata.
1. Aranjeaza-ti biroul pe gustul tau
Petreci la munca destule timp incat sa consideri biroul ca fiind o a doua casa si prin urmare, te vei simti mai confortabil daca iti reflecta macar putin personalitatea. Daca lucrezi intr-un domeniu ce solicita si chiar incurajeaza creativitatea, ai noroc, fiindca te poti exprima liber, daca nu, insa, trebuie sa te limitezi la ceva simplu. Cateva fotografii cu cei dragi, o cana personalizata si eventual un desktop cu florile sau animalele preferate te vor ajuta sa te simti ca acasa.
Pentru a nu starni conflicte inutile, evita simbolurile si mesajele cu tenta religioasa sau politica, jucariile care iti dau un aer de-a dreptul naiv si tot soiul de nimicuri aruncate unul peste altul astfel incat nu mai ai loc sa arunci un ac. Toate acestea transmit un mesaj gresit si pot fi o sursa de neintelegeri cu colegii.
2. Fa-ti prieteni
Gaseste cel putin o persoana care sa impartaseasca aceleasi pareri si are interese comune cu tine, alaturi de care sa poti purta o conversatie. Nu e nevoie sa fiti neaparat prieteni si in restul timpului, dar poti incerca sa il inviti la o cafea dupa program, macar de cateva ori pe an, pentru a schimba decorul.
Nu te atasa prea mult, respecta-le spatiul personal si intelege ca munca e munca, asa ca nu-i tine pe ceilalti din treaba prea des.
3. Gaseste-ti o sursa de buna dispozitie
Cand simti ca stresul te apasa, ia o pauza si viziteaza un blog pe care iti place sa il urmaresti sau asculta o melodie care sa iti redea buna dispozitie! O astfel de pauza, de aproximativ 15 minute, te va scapa de frustrari si iti va servi drept sursa de energie pentru restul zilei.
4. Ia pauza de tigara chiar daca nu fumezi!
Alatura-te fumatorilor pentru o pauza in aer liber, care sa dea organismului sansa de a sintetiza vitamina D. Vei vedea ca astfel iti creste productivitatea pe termen lung si te ajuta sa vezi lucrurile in perspectiva.
5. Dezvolta obiceiuri sanatoase la birou
Pentru ca starea ta de spirit sa nu aiba de suferit, mentine-ti corpul sanatos. Bea cel putin opt pahare de apa zilnic si apeleaza la variante sanatoase, preparate acasa, pentru masa de pranz. Pastreaza in frigider un iaurt sau o sana, pentru zilele in care nu ai timp sa iei micul dejun acasa si eventual cateva fructe, care sa te astepte cuminti pe birou. Astfel, nu vei mai fi tentata sa mananci vreun baton de ciocolata de la tonomat sau alte gustari pline de zahar si calorii, care iti ofera o doza de energie pe termen scurt, dupa care iti dau o stare de apatie, cauzata de cresterea si scaderea brusca a nivelului zaharului din sange!
6. Adu-ti aminte ca ar putea fi mai rau
Uneori, uiti ca ai un venit si un acoperis deasupra capului, in timp ce altii sunt in somaj sau mai rau. Chiar daca iti urasti jobul actual, exista probabil cel putin trei alte posturi pe care le-ai detesta si mai mult. Identifica-le si gandeste-te la asta atunci cand iti vine sa iti dai demisia.
7. Fii activa
Ridica-te in picioare, intinde-te si misca-te pe cat posibil. Urca pe scari si nu cu liftul, du-te si vorbeste personal cu toti colegii de care ai nevoie, in loc sa trimiti un mail, mergi la toaleta cat mai des si fa cateva intinderi sau sarituri cand nu te vede nimeni. In timp ce stai la birou, intinde si strange-ti picioarele, fa rotiri ale gleznelor si alte miscari care te vor scuti de dureri cauzate de statul prea mult pe scaun.
8. Rasfata-ti simturile
Mirosul este unul dintre cele mai puternice simturi si iti poate aduce aminte de lucruri uitate, te poate relaxa, inspira si iti poate spori productivitatea. Gaseste aroma care ti se potriveste si tine pe birou o lumanare parfumata sau cateva fire de flori intr-o mica vaza. Verifica, inainte, daca nu cumva ai colegi alergici. Daca nu deranjeaza pe nimeni, atunci ai unda verde la a-ti rasfata simturile!
9. Fii sincera
In relatia cu colegii, iti doresti adesea sa fii politicoasa si sa nu deranjezi pe nimeni. Dar ce te faci cand cineva te deranjeaza pana la punctul in care nu te mai poti concentra asupra a ceea ce faci? Ideal ar fi sa abordezi problema intre patru ochi, inainte ca unul dintre voi sa ia foc si sa ajungeti in fata sefului, dand explicatii pentru scandalul iscat. Gandeste-te bine ce anume te deranjeaza si spune-i pe sleau. Arata-te pasnica si dispusa sa ajuti la gasirea unei rezolvari. Fii directa, insa nu insista prea mult pe aspectele negative. Spune ce te deranjeaza si ce ati putea face pentru a remedia situatia.
Apeleaza la un truc care va indulci reprosurile. Pentru fiecare lucru care te deranjeaza, spune-i intai ceva pozitiv. Ia in considerare ca s-ar putea ca ceea ce pe tine te deranjeaza, pentru el sa fie un fleac si sa nu isi doreasca sa se schimbe, dand vina pe tine, ca esti prea sensibila sau nesigura. In acest caz, gandeste-te daca nu cumva esti, intr-adevar, singura pe care o deranjeaza un aspect minor din comportamentul unui coleg si daca merita sa te enervezi pe aceasta tema.
10. Gaseste-ti un "sac de box"
Cu totii avem nevoie sa ne descarcam din cand in cand. Ai grija insa, cand o faci si cu cine. Poti apela la iubitul tau sau la o prietena care intelege prin ce treci. Povesteste-i constant si nu lasa frustrarile sa se adune. Cu toate acestea, daca nu este ceva cu adevarat grav, nu-ti face un obicei din a te vaicari si nu depasi limita de bun simt la capitolul plans de mila. Un sfert de ora de varsat amarul din cand in cand sunt de ajuns si nu uita ca va trebui la randul tau sa oferi "sacului de box" un umar pe care sa planga, la nevoie.
Urmand pasii de mai sus, vei sesiza ca si cel mai stresant job din lume capata o alura pozitiva, daca tu esti in forma maxima si nu permiti fleacurilor sa-ti smulga zambetul de pe buze!