Cântăreaţa şi compozitoarea britanică s-a alăturat actorilor Julianne Moore, Kevin Bacon, Rosario Dawson, Stephen Fry şi Hugh Bonneville pentru a semna o petiţie, susţinută în prezent de peste 36.000 de creatori, în care se afirmă că „utilizarea fără licenţă a operelor de creaţie pentru formarea inteligenţei artificiale generative reprezintă o ameninţare majoră şi nedreaptă la adresa mijloacelor de subzistenţă ale persoanelor care se află în spatele acestor opere şi nu trebuie permisă”.
Intervenţia sa a apărut după ce Sir Paul McCartney a devenit cea mai recentă vedetă care a susţinut apelurile pentru legi care să oprească furtul masiv de drepturi de autor de către companiile de AI generativă, avertizând că tehnologia „ar putea prelua controlul”.
Bush, care a devenit celebră cu „Wuthering Heights” în 1978, dar al cărei ultim album a fost lansat în 2011, a acordat un interviu în acest an în care a declarat că este „foarte dornică” să facă un nou album, spunând: „Am o mulţime de idei... a trecut mult timp”.
Artista în vârstă de 66 de ani a declarat pentru BBC: „Abia aştept să mă întorc în acel spaţiu creativ... În ultimul an m-am simţit foarte pregătită să încep să fac ceva nou”.
În contextul în care companiile de tehnologie doresc din ce în ce mai mult conţinut pe care să îşi antreneze algoritmii de inteligenţă artificială, Peter Kyle, secretarul de stat pentru ştiinţă şi tehnologie, ar fi trebuit să lanseze luna trecută o consultare cu privire la un sistem care ar cere deţinătorilor de drepturi de autor să renunţe la exploatarea lucrărilor lor pentru antrenarea algoritmilor AI. Kyle consideră că IA ar putea fi un motor de creştere pentru economia Regatului Unit.
Săptămâna aceasta, miniştrii nu au fost în măsură să spună dacă consultarea va fi lansată înainte de Crăciun.
Tech UK, un grup de lobby al industriei, a solicitat o piaţă „mai deschisă” pentru a permite întreprinderilor să utilizeze date protejate de drepturi de autor şi să efectueze plăţi. Acesta doreşte un sistem de excludere voluntară aplicabil din punct de vedere juridic, care să ofere membrilor săi libertatea de a colecta date de la deţinătorii de drepturi de autor care nu refuză în mod activ.
Companiile de inteligenţă artificială ar încheia apoi acorduri cu titularii de drepturi de autor, în cazul în care datele acestora sunt menţionate în mod clar în punctele în care modelul lor creează un produs finit - de exemplu, un raport text sau un videoclip derivat din inteligenţa artificială.
Însă această abordare a întâmpinat o opoziţie puternică din partea creativilor, care susţin că este prea complicat să renunţi şi avertizează că însuţirea operelor care există în altă parte online nu ar fi acoperite. Aceştia doresc acorduri de tip opt-in care să le permită să fie plătiţi pentru a permite algoritmilor să se antreneze pe operele lor.
Thom Yorke, solistul formaţiilor Radiohead şi The Smile, şi Björn Ulvaeus de la Abba, au semnat, de asemenea, aceeaşi petiţie ca şi Bush. Ulvaeus a declarat: „Nu ştiu dacă este prea târziu, dar cu siguranţă trebuie să luptăm pentru autorii de muzică, astfel încât aceştia să poată fi remuneraţi într-o formă sau alta”.