Desi pare sa aminteasca mai mult o tara exotica, Ministerul Turismului spune ca "in ceea ce priveste identitatea vizuala a brandului turistic, aceasta este sustinuta de un element grafic puternic ancorat in natura si traditia romaneasca".
Potrivit Ministerului Turismului,simbolul grafic sugereaza varietatea formelor de relief specifice Romaniei si trimite la elementele primordiale pamant-apa, natura salbatica, aventura, dinamism.
"Explore the Carpathian Garden" se constituie intr-o invitatie adresata tuturor celor care doresc sa descopere "carari neumblate" cu natura neatinsa, cultura autentica si traditii stravechi, spun reprezentantii ministerului.
Logoul Explore the Carpathian garden - cumparat de pe internet sau plagiat
Cu toate acestea, lansarea brandului turistic a starniti si controverse, dupa ce frunza, unul dintre elementele principale din noul logo al campaniei Ministerului Turismului, care promoveaza turismul in Romania, seamana izbitor cu logoul unui proiect de transport international.
"Change Transport este un proiect englezesc, de autobuze ecologice, s-ar spune ca primul ar aparea pe Heatrow anul acesta", scrie piticu.ro.
Deasupra brandului, in partea dreapta, apare un element grafic asemanator unei frunze de-a lungul unei ape curgatoare, care seamana izbitor cu cel al Change Transport.
THR-TNS si au facut Brandul turistic al Romaniei
Brandul turistic al Romaniei, realizat de asocierea THR-TNS, a fost conceput pe baza unei ample cercetari de piata desfasurate in Romania si in cele 8 piete principale pentru turismul romanesc, respectiv Germania, Marea Britanie, Italia, Rusia, Austria, SUA, Franta si Ungaria.
Studiul include doua componente: una calitativa si alta cantitativa, cuprinzand 10.800 de interviuri telefonice, 90 interviuri directe, 2 focus grupuri, 5 workshop-uri cu echipa de proiect si 3 branding council-uri.
Concluziile cercetarilor de piata au evidentiat cele mai competitive 6 produse turistice ale Romaniei: circuitele culturale, turismul in natura, turismul rural, pachetele tip city break, turismul activ si de aventura, turismul balnear si wellness.
In acelasi context s-a stabilit ca principalele avantaje competitive ale Romaniei sunt natura si peisajele neatinse (lantul Carpatilor, Delta Dunarii), unicitatea patrimoniului cultural (site-urile inscrise in patrimoniul UNESCO), precum si autenticitatea culturii si a stilului de viata.