Dar sa vorbim si cu cateva femei de cariera din Romania, care sa nu spuna ce si-ar dori sa vada in frumoasa noastra tarisoara si de ce cred ele ca nu exista si aici.
"Eu nu sunt o persoana fashion victim si, mai mult, apreciez frumusetea naturala si pledez pentru intretinerea ei in mod cat mai natural ( sport, dieta, interventii minimale in rest ).
Insa mi-as dori ca la noi sa existe mai multe branduri de moda din categoria medium to high. Apreciez brandurile de lux insa cred ca dincolo de calitatea lor este foarte mult marketing care a reusit sa inoculeze in mintile multora dintre noi cultura brandului. Pentru mine nu conteaza neaparat numele din spatele hainelor.
Sunt adepta hainelor care iti vin bine, care te avantajeaza bineinteles in contextul trendurilor actuale, confectionate din materiale de calitate. Si recunosc ca apreciez mai mult o persoana care reuseste cu un buget minimal si cu imaginatie sa isi achizitioneze o tinuta care atrage atentia decat o persoana care da cateva mii de euro pe tinute ce poarta semnaturi celebre.
Si daca trebuie sa numesc branduri de moda care lipsesc de la noi, cred ca in Romania nu sunt reprezentati deloc designerii japonezi care in Europa au mare success. As mentiona aici Issey Miyake, Hanae Mori, Yamamoto si altii.
De asemenea din punct de vedere al accesoriilor cred ca stam cel mai prost la nivel de oferta si ma refer aici la posete, incaltaminte, precum si la podoabele care fac deliciul unei tinute.
Remarc ca in Romania sunt aduse cele mai clasice accesorii, lipseste indrazneala in a le propune romancelor sa isi inveseleasca tinuta cu margele, pandative sau alte accesorii. Aceasta lipsa este oarecum compensata de tinerii designerii autohtoni, insa ei nu au puterea de a le produce si distribui la nivel de mass market." – Ioana Lucescu, General Manager Hook
"Exista un produs care pana acum nu exista la noi, dar care acum prin intermediul parfumeriilor Madison m-a fascinat. Se numeste Puredistance si e unic in abordare.
Este o creatie personala a unui parfumier desavarsit, Annie Buzantian (coincidenta face ca ea sa aiba radacini in Romania; nascuta in Constanta), este extrem de limitat ca disponibilitate (doar in 17 locuri in lume, printre care 10 Corso Como si Roja Dove perfumery la Harrods), iar pentru a-l completa, s-au reunit trei forte creative: parfumierul, Swarovski (coloana de cristal in care se afla parfumul este creata special pentru Puredistance), si Philipp Metternich, arhitectul care a creat lounge-ul dedicat parfumului, din Viena.
La noi nu se gasesc pentru ca nu e cerere sau poate pentru ca nu se cunosc decat produsele de pe piata noastra sau pentru ca nu indraznim poate cand trecem de granitele tarii sa incercam produse noi.
La noi piata s-a dezvoltat mult in ultimii ani, insa sincer nu o gasesc totusi foarte bogata si cu o oferta destul de restransa. Exista totusi atatea linii de cosmetice si de parfumuri si totusi noi preferam sa ne rezumam doar la brandurile "bling bling" pe care le vedem la orice pas. Eu merg pe principiul ca mai bine investesc un pic mai mult in ceva ce va tine si tine de ingrijirea corpului meu, decat sa folosesc produse de masa in speranta activarii efectului Placebo." – Eugenia Enciu, designer
"Am vazut creatii Elie Saab care pe mine m-au dat pe spate, dar in Romania nu stiu daca se comercializeaza. Stiu ca rochii de mireasa se aduc prin Novias, dar nu am vazut si piese de vestimentatie din colectiile haute-coutire sau casual.
Cred ca piata autohtona nu "inghite" creatii de firma acum din cauza preturilor, crizei etc." – Raluca Dorobantu, Director General la True Consult Cu ce delicii se lauda strainatatea:
Daca obsesia mea fashion e sa am cat mai multe accesorii, atunci nu pot sa nu suspin la o pereche de ochelari Balenciaga pe care nici macar nu pot sa pun mana.
Deasemenea ador incaltamintea si desi ma multumesc doar privind o pereche de sandale Bettye Muller, as fi extrem de fericita sa am si acces la ele.
Cand vine vorba despre frumusete si cosmetice, nu poti sa nu te infurii cand stii ca singurul fard de la MAC este achizitionat ultima data cand ai fost in America si nu mai este mult si se termina. Macar o crema de corp de miere de la MAC care am auzit ca face adevarate minuni.
Iar o prietena are ultimul parfum de la Dsquared2, "Wood" care miroase divin. Il vreau si eu, dar de unde?
Ca sa nu mai vorbesc de crema pentru stralucirea tenului de la Ganiteau, un brand englezesc de produse de ingrijire a pielii. Pai sa ma duc pana la Londra ca sa imi cumpar o crema Ganiteau?
E plina tara de haine cu emblema Hugo Boss in mod ostentativ, dar de ce nu gasesc colectiile de bun gust in care designul si mixul de culori si texture chiar ar face senzatie? Spre exemplu o pereche de sandale multicolore tot semnate de Hugo Boss dar mult mai stylish.
Mi s-a pus pata si pe o bratara Jean Paul Gaultier, gri cu negru sau macar ceva pe aproape, dar am eu norocul acesta? Noua colectie de bijuterii de la Gaultier naste pasiuni, dar nu aici.
L.A.M.B. este brandul de moda lansat sub semnatura lui Gwen Stefani. Ai vazut macar o pereche de pantofi L.A.M.B. in Romania? Indiferent unde te duci, vezi celebrele cizmulite de vara. Spune-mi ca nu le-ai inlocui cu o pereche de sandale din dantela alba?
Ai suspinat la colectiile semnate de Culer and Gros, dar cand vine vorba de ochelarii de soare, designul devine valoare. Intotdeauna reuseste sa socheze.
Ador tinutele Vera Wang, iar colectia de vara din acest an m-a facut sa ma indragostesc total de stilul Vera Wang.
In strainatate gasesti parfumul celor de la U2 Brand, "Y Tu Tambien", chiar si in magazinele online iar in Romania nici nu s-a auzit de el. O prietena care l-a cumparat in America a venit cu 3 sticlute, pentru a fi sigura ca nu va plange dupa el pana la urmatoarea calatorie.