Multi candidati cred ca vanatul unei slujbe este ca un joc cu numere - cu cat depui mai multe CV-uri, cu atat cresc sansele sa fii chemat la un interviu. Realitatea este ca angajatorii urasc sa piarda timp cu CV-uri de la candidati necalificati pentru job-ul respectiv.
Un director de recrutare a povestit despre un paznic care a aplicat pentru o functie de manager de risc financiar (poate ca Lehman ar fi trebuit sa-l angajeze), in timp ce un alt specialist din domeniu a mentionat de un fotograf care si-a depus CV-ul pentru un post de specialist in taxe.
"Sortarea de CV-uri de la persoane necalificate este frustranta, neproductiva si pune o povara suplimentara pe angajatori", potrivit unei specialiste in domeniu.
"Asa ca, data viitoare cand vrei sa-ti depui CV-ul la toate cele 60 de job-uri de pe un site, mai bine nu-ti mai pierde timpul (inclusiv pe cel al angajatorilor) si trimite doar la cele pentru care esti calificat", a adaugat specialista.
2. Nu depune acelasi CV la fiecare job.
Pentru a iesi in evidenta din multimea de CV-uri primite de angajatori, CV-ul tau trebuie sa fie adaptat pentru fiecare post in parte si chiar sa includa termeni din descrierea acestuia.
CV-ul tau trebuie sa includa termeni specifici industriei, pentru a demonstra ca esti pregatit pentru acel post.
"Nimic din ceea ce treci in CV nu trebuie sa fie la intamplare, de la descrierea job-urilor anterioare pana la mentionarea realizarilor", a spus un consultant in resurse umane.
3. Nu-i face pe angajatori sa ghiceasca ei cum anume i-ai putea ajuta.
Directorii de recrutare vor sa stie imediat ce citesc un CV ce poate oferi acel candidat. Daca nu afla imediat acest raspuns, devin frustrati si arunca CV-ul.
Citeste mai mult pe dailybusiness.ro.