Buzele si gura simuleaza automat pronuntarea unui nou nume, insa mestecatul impiedica procesul de asimilare a noilor informatii.
Astfel, consumul de popcorn in sala de cinema te impiedica sa retii produsele promovate in reclamele difuzate inainte de inceperea filmului.
Studiul, realizat de un grup de psihologi germani, a scos la iveala ca fenomenul nu este unul bazat pe simpla distragere a atentiei.
In schimb, acestia au descoperit ca atunci cand vedem un nume de brand necunoscut, repetam in mod inconstient acel nume in minte pana cand devine familiar.
Insa atunci cand creierul este ocupat transmitand semnale catre gura pentru a mesteca, nu inregistreaza numele si reclama isi pierde efectul.
In cadrul studiului, subiectii care au consumat cuburi de zahar, spre exemplu, in timpul reclamelor, erau mult mai predispusi sa cumpere produsele promovate decat cei care au mancat floricele.
Citeste si:
Escapada la munte cu buget (ne)limitat
Adori sa mergi la shopping? Iata 7 trucuri care te ajuta sa cumperi inteligent!