Dupa o vara torida, dar si ploioasa, inapoi la munca, ne trezim in orasul nostru mai bogati cu un bagaj de amintiri estivale, ale unor vacante mai mult sau mai putin indelungate.
Si totusi multi dintre noi, cititnd aceste randuri, ne amintim de ultima impresie pe care o lasa hotelul unde ne-am permis sa innoptam in aceste zile de vacanta. Si pentru ca micul dejun face parte din aceasta ilustrata merita sa ne oprim putin asupra lui si sa incercam sa comentam impreuna impresiile acumulate.
Prin definitie, un mic dejun continental copios si de buna calitate poate sa compenseze anumite carente hoteliere. Desigur, pentru anumite hoteluri mici cu 15 – 25 de camere, absenta bufetului poate fi justificata, deoarece este greu de administrat.
Totusi, anumite hoteluri il propun cu foarte mare succes, considerand micul dejun ca o extensie logica si necesara a celorlalte servicii hoteliere. Astfel principiul conform caruia clientul are libertatea de a-si alcatui singur continutul micului dejun a aparut in mai toate categoriile de hoteluri.
Un serviciu de calitate la micul dejun este o dovada profesionalism din partea administratiei hotelului. Si totusi in aceste conditii, in vacantele din vara aceasta, unii dintre Dvs. s-au confruntat cu anumite situatii ce parca ne aduc aminte de timpurile trecute, cand micul dejun era considerat ceva trecator, nu neaparat necesar.
Cand lucrurile stau cu totul alfel, caci pentru a incepe ziua cu placere si destindere, este necesar un mic dejun de calitate, insotit de fetele zambitoare si gesturile indemanatice si placute al personalului din restaurantele de hotel.
Am pomenit de acest lucru ca urmare a unor experiente personale pe care le-am avut in aceasta vara in scurtele vacante (weekenduri prelungite). Sa vedem insa ce spune teoria in ceea ce priveste micul dejun.
Din punct de vedere nutritionist, medicina lauda beneficiile unei alimentatii bogate si sanatoase dimineata. In acelasi timp, este clar ca avantajele bufetului nu mai trebuie demonstrate nici pentru client, nici pentru lanturile hoteliere.
Cu atat mai mult, un client care se serveste este in general un client multumit, iar daca acesta cunoaste acest serviciu dinainte, atunci il poate considera ca un bonus adus de hotelier serviciilor sale.
Si cum nu exista produs bun fara o prezentare calitativa, atunci cand va aflati in fata bufetului de mic dejun, nu uitati sa observati : modul in care a fost intocmit meniul, diversitatea sa, modul in care este prezentat pe platouri, ospatari bine instruiti si competenti, fete de masa si servete sau tablemate-uri curate, farfurii si tacamuri adecvate.
Iata si cateva din produsele care ar trebui sa se gaseasca pe bufetul de la micul dejun:
- 2-3 tipuri de cereale, paine (briose, tarte, gofre, placinte cu fructe, croissante - la mai mult de 3 stele).
- legume, fructe proaspete (rosii, castraveti, ardei gras, mere, banane, grepfrut, pepene, portocale, struguri, caise uscate) si sucuri naturale.
- Produse lactate (lapte, branza, cascaval , iaurt simplu si cu fructe).
- Mezeluri, oua, peste afumat.
Cert este ca in aceasta vara am fost surprinsa deosebit de placut de un hotel cochet , de mult bun gust, situat central in Brasov – hotelul Ambient, care prin calitatea afisata a micului dejun etaleaza corect cele 4 stel pe care le detine .
In drumurile mele estivale am avut ocazia de a petrece si cateva weekenduri la Mamaia, aceasta asa-zisa "Palm Beach of the East" , cea mai mare statiune din Romania, cu o baza de cazare cuprinzand peste 60 hoteluri si cea mai completa dotare dintre statiunile de pe litoral in ceea ce priveste sporturile nautice.
Aici poti alege intre promenada de seara in zona Cazinoului, in frumoasa piateta cu fantana arteziana si chiosc pentru orchestre, poti petrece seri calduroase de vara intr-o multime de restaurante, terase sau baruri, poti beneficia de terenuri de tennis de foarte buna calitate, poti face plimbari cu deltaplanul sau parapanta, poti petrece minunat la Aqua Parc sau in Telegondola (unica in Romania), sau te poti bucura din plin de nisipul fin si de intrarea lina in apa marii, totul bineinteles in functie de banii pe care te-ai hotarat sa ii cheltui intr-o scurta vacanta de weekend.
Si daca statiunea cu oferta ei poate fi descrisa in cuvinte asa de potrivite, nu toate hotelurile se ridica la asteptarile noastre, poate eu am avut noroc cand am ales hotelul Majestic, pentru ca cele 2 zile petrecute aici mi-au lasat o amintire placuta, un gust bun de mic dejun bine organizat si un miros placut de camera mereu curata, lucruri pe care sper sa le aveti si dvs. strecurate printre amintirile acestei veri.