Doar cunoscand semnificatiile diferitilor termeni vei putea sa alegi cele mai bune produse pentru pielea ta. Daca sunt intradevar eco-friendly si care este efectul real pe care il va avea asupra pielii tale.
Hipoalergenic
Mit: Majoritatea vor crede ca acest termen este folosit pentru a certifica faptul ca acest produs nu poate fi cauza niciunei alergii. Aceste ingrediente ar trebui sa fie organice si extrem de atente cu pielea ta, iar acest termen garanteaza aceste lucruri. Cele mai multe companii te asigura de efectele benefice ale acestor produse asupra pielii tale.
Adevar: Specialistii pretind ca acest termen este aproape irelevant, chiar daca se afla pe produs. In acest mod compania nu iti poate promite ca acest produs nu iti poate provoca alte complicatii si nu iti poate genera reactii neplacute.
Insa exista produse care isi mentin promisiunea si testeaza aceste produse pe oameni care au o tendinta catre alergii. Acest argument ar putea oferi o siguranta ca produsul iti poate proteja pielea si sunt eliminate ingredientele care pot crea alergii.
Testat dermatologic
Mit: Produsul este testat de catre dermatologi care pretind ca este bun pentru piele 100%. Mai mult de atat a fost testat pe persoane care au diferite reactii la produse de ingrijire, iar aceste produse au avut doar un efect benefic.
Adevar: Adevarul din spatele acestei conceptii este cunoscuta in mod partial. Diferite companii folosesc diferite teste si in mod cert niciun produs nu poate fi lansat pe piata fara o analiza profunda de catre specialisti.
Depinde de producatori daca vor dori sa ofere o protectie completa sau sunt satisfacuti de o analiza generala a lotiunei. Oricum produsele pentru ingrijirea pielii sunt testate de obicei pe toate tipurile de piele.
Brandurile mari de ingrijire a pielii nu isi risca reputatia, asumandu-si orice risc, insa exista companii mai mici care nu se angajeaza sa faca cercetari si teste indelungate, pentru ca sunt si extrem de costisitoare. Cea mai buna metoda de a evita accidentele este sa cumperi un produs de la un brand cunoscut, care garanteaza prin traditie si care nu isi bazeaza eficacitatea folosindu-se de acest argument, ci de unele mai solide.Non-Comedogenic
Mit: Este un termen mai putin cunoscut si folosit mai putin in industria produselor de ingrijire a pielii. Termenul certifica faptul ca respectivul produs nu blocheaza porii. In acest mod s-ar crea ideea ca acea lotiune sau crema nu va cauza punctelor negre (comedoanelor).
Adevar: Chiar daca vrei sa crezi sau nu, in majoritatea cazurilor, testele pentru a observa daca au efect non-comedogenic se fac pe urechile unui iepure.
Poate suna surprinzator si revoltator in acelasi timp, si mai mult de atat mai mult ca sigur te intrebi cum poate o structura diferita a pielii sa garanteze acest efect asupra pielii de om. Intradevar sunt necesare mai multe teste pentru a identifica efectele nocive ale unei anumite compozitii. De obicei se angajeaza si “cobai-umani” care sunt angajati sa observe semnele unei posibile acnee sau probleme de piele, iar adaca acest lucru se intampla, produsul nu este lansat pe piata. Insa din pacate uneori aceste rezultate ale examinarilor finale sunt tinute ascunse.
Fara parfum
Mit: Consumatorii de cele mai multe ori opteaza pentru aceste produse pentru a evita sa combine diferite arome, continute de produsele pe care le folosesc sau gandesc ca aceste produse sunt “mai eco” de cat cele cu parfum.
Adevar: Inatradevar nu trebuie crezut faptul ca un produs care nu contine parfum are o consecventa mai mica fata de cel cu parfum, Adevarul este ca acest termen nu certifica faptul ca nu vei simti niciun parfum cand il vei aplica. In schimb vei putea simti aromele naturale ale ingredientelor ale produsului organic, ceea ce certifica faptul ca producatorii nu au adaugat parfum artificial pentru a-i oferi o alt aroma, mai atragatoare.