Majoritatea nu inteleg complexitatea ei deoarece trendurile se schimba atat de rapid, costurile pieselor par nejustificate si hainele pot ascunde sau reinventa o persoana.
Consider nedrepte acuzatiile aduse industriei, avand in vedere ca traim intr-o lume care este intr-o continua dezvoltare. De ce moda ar stagna?
Vorbim pana la urma despre una din cele mai vechi industrii existente. Oamenii s-au imbracat inca de la inceputuri si intotdeauna s-au impus trenduri. De la sefi de triburi, la regi si regine pana la designeri, intotdeauna a existat cineva care sa lanseze un trend si altii care sa adopte acel trend.
Moda nu este un moft, o superficialitate ci o necesitate. Asa a fost din totdeauna. O necesitate ridicata si trecuta prin tot felul de ranguri si pozitii dar pana la urma o necesitate. Fie ca a fost abordata din instinctul de a proteja, ascunde sau integra, este ceva ce face parte din viata fiecaruia.
Si pana la urma este una din cele mai profunde industrii. De la actul de creatie al piesei in sine, la „asamblarea” tinutei, alegerea accesorilor, conceptul prezentarii acelei tinute sau sedintele foto, totul este un act de creatie, o poezie a vesmantului. Toate detaliile ce par intamplatoare, tot ce pare aproape sters in fundalul prezentarii unei tinute, este acolo cu un scop precis. Sunt oameni a caror scop este acela de a crea sau a recrea in jurul acelei tinute atmosfera designerului in momentul sau de inspiratie. Acele obiecte, culori, texturi a caror scop uneori este sa fie invizibile, alteori sa fie contrastante, totul pentru ca in final sa complimenteze tinuta.
Iar acele costuri ce par nejustificate fac la randul lor parte din toate aceste etape, din tot acest procedeu. Pentru ca in final diferenta se vede in atitudinea purtatorului. Pentru ca designerul este cel care reuseste ca o singura creatie sa confere mai multor purtatori aceasi senzatie transpusa in personalitatea fiecaruia.
Profunzimea acestei industrii consta in arta de a imbina procesul creativ cu abilitatea unei stiinte exacte. De la alegerea materialului, constructia tiparului, alegerea unui public tinta, mediatizarea, comercializarea sau sporirea afacerii, moda este o industrie care imbina arta cu o multitudine de stiinte exacte cu scopul de a conferi o diversitate unei necesitati.
[gallery:1555]