Buna Monica. Propun sa incepem conversatia noastra discutand putin despre partea profesionala. Dupa 5 ani petrecuti in industria hoteliera, ne poti spune ce te-a convins sa faci pasul catre zona agentiilor de turism?
Monica Simion: Am facut pasul catre Happy Tour. Imi doream sa lucrez intr-o agentie de turism de marimea si seriozitatea agentiei Happy Tour. Ceea ce am gasit aici a depasit asteptarile mele: oameni dedicati, pasionati, contaminati de virusul turismului; imi place ce am gasit si imi place ce a devenit Happy Tour de 1 an si ½ de cand sunt eu aici. A ramas in continuare cea mai mare agentie de turism, un loc unde se comunica deschis si prietenos.
De la preluarea Happy Tour de catre GED, in cadrul agentiei au avut loc numeroase schimbari organizationale ce au adus firma mai aproape de zona corporate. Consideri aceste masuri ca fiind reteta succesului?
Monica Simion: Pentru obiectivele de acum ale Happy Tour, acest mod de organizare cu siguranta este ceea ce trebuie. Suntem organizati ca sa avem succes.
Conceptul de business travel este relativ nou in Romania si din ce in ce mai multe agentii de turism incearca sa acopere aceasta nisa. Sincer, consideri ca asa zisele agentii de familie pot concura cu adevarat in fata infrastructurii si sustinerii de care are parte Happy Tour?
Monica Simion: Agentiile mici, de tip familial, au avantajele lor in lupta pentru castigarea clientilor: flexibilitate mare in luarea deciziilor, o atentie sporita in tratarea nevoilor clientilor, atunci cand acestia nu sunt foarte multi. Sigur ca nu pot concura cu logistica si puterea de negociere pe care o companie ca Happy Tour o are.
Activezi ca Director Comercial in cadrul celei mai importante companii de travel din Romania coordonand un departament format din oameni ce provin din medii total diferite ( banci, hotel, online, marketing ). Cat de dificil este sa creezi o conexiune intre ei, fiind atat de diferiti, pentru a obtine performante cu adevarat importante?
Monica Simion: Colegii mei, chiar daca au experiente diferite, au in comun toti ceea ce este, dupa parerea mea, cel mai important in acest business de servicii: atitudinea potrivita pentru a face ca lucrurile sa se intample. Orice altceva se invata.
Pentru a muta putin discutia din mediul de business la cel de leisure, ne poti spune care este destinatia ta preferata si mai ales de ce?
Monica Simion: Lumea e frumoasa toata, imi place sa calatoresc oriunde; foarte frumoasa este Romania, este obiectivul meu personal sa o promovez oriunde pot.
Ai putea face un top 5 al destinatiilor pe care ai dori sa le vizitezi in perioada imediat urmatoare?(2-3 ani)
Monica Simion: Rusia, Vietnam, Argentina, Cund ( in Transilvania ) si Gura Portitei
Care ar fi explicatia pentru care sunt din ce in ce mai putini turisti straini pe meleagurile Romaniei in contrast cu frumusetile mioritice?
Monica Simion: Explicatii sunt multe, mai important este ce facem noi toti pentru a-i aduce in Romania.
Este bine stiut faptul ca imaginea Romaniei nu este una drintre cele mai bune in Europa. A existat vreun moment in vreuna dintre calatoriile tale, in care sa-ti fie rusine de faptul ca esti romanca?
Monica Simion: Eu in calatoriile mele nu astept sa ma intrebe nimeni de unde vin, provoc aceasta intrebare; si daca nu ma intreaba, le spun eu, neuitand de fiecare data sa precizez ca sunt mandra ca vin din Romania ( eu una gasesc ca sunt multe motive de mandrie ).
Si ultima intrebare. Care ar fi top-ul planurilor tale de viitor?
Monica Simion: Eu am o multime de planuri de viitor, atat personale cat si profesionale. Ceea ce stiu sigur este ca vreau sa raman in turism, la Happy Tour, sa ma bucur de contributia mea la cresterea acestei companii dar si sa calatoresc, asa cum ii sta bine unui om care lucreaza in aceasta breasla.