Michelle Trachtenberg

Actriţa americană Michelle Trachtenberg a murit din cauza...

Citeste mai mult»
a

The Who s-a despărţit de bateristul Zak Starkey din cauza...

Citeste mai mult»
George Clooney

George Clooney explică de ce i-a cerut lui Joe Biden să...

Citeste mai mult»
Harvey Weinstein

Harvey Weinstein, rejudecat la New York

Citeste mai mult»
Harry

Harry și Charles rămân 'distanți', conform unor surse

Citeste mai mult»
gene

Înainte de moartea sa, soția lui Hackman a căutat...

Citeste mai mult»
ceas

Un ceas de buzunar care a aparținut unui pasager de pe...

Citeste mai mult»
capsula

Capsula Blue Origin cu cele şase femei vedetă la bord,...

Citeste mai mult»
Johnny Depp

Johnny Depp şi Penelope Cruz, în thrillerul „Day Drinker”...

Citeste mai mult»
Gene Hackman

Proprietatea lui Gene Hackman a fost infestată de...

Citeste mai mult»
ciocolata

Cât de sănătoasă este ciocolata neagră. Iată ce spun...

Citeste mai mult»
Katy Perry

Blue Origin a încheiat cu succes zborul spațial la care...

Citeste mai mult»
Sean „Diddy” Combs

Avocaţii lui Sean „Diddy” Combs vor să cunoască opiniile...

Citeste mai mult»
bebelus

O femeie a născut copilul unui alt cuplu după ce o...

Citeste mai mult»
eric

Eric Dane, actorul din "Euphoria" şi "Grey's Anatomy",...

Citeste mai mult»
Val Kilmer

Cauza oficială a morţii actorului Val Kilmer, starul din...

Citeste mai mult»
Jennifer Lopez

Kazahstanul se așteaptă la încasări de 12 milioane de...

Citeste mai mult»
anjelica

Actrița Anjelica Huston dezvăluie că a trecut printr-o...

Citeste mai mult»
Michelle Obama

Michelle Obama a vorbit într-un podcast despre zvonurile...

Citeste mai mult»
william

Prințul William și-a angajat avocații care au ajutat-o pe...

Citeste mai mult»
vandici

Ilinca Vandici a ales să acorde o nouă șansă iubirii,...

Citeste mai mult»
Regina Camilla

Regina Camilla și-a celebrat aniversarea căsătoriei cu...

Citeste mai mult»
Jennifer Lopez

Jennifer Lopez a inclus România în turneul ei „Up All...

Citeste mai mult»
paul

Paul Schrader, scenaristul filmului "Taxi Driver", acuzat...

Citeste mai mult»
Meghan Markle

Ducesa de Sussex s-a confruntat cu complicații medicale...

Citeste mai mult»
Robert de Niro

Robert De Niro va primi Palme d'Or-ul onorific al...

Citeste mai mult»
Michael Schumacher

Michael Schumacher a devenit bunic pentru prima oară....

Citeste mai mult»
Maya

O româncă a uimit juriul Britain's Got Talent cu...

Citeste mai mult»
Eminem

Eminem a devenit bunic. Fiica rapperului, Hailie Jade...

Citeste mai mult»
mark

Zuckerberg și-a cumpărat o vilă în Washington. Suma...

Citeste mai mult»
Tom Cruise

Tom Cruise i-a adus joi un omagiu lui Val Kilmer, rivalul...

Citeste mai mult»
Russell Brand

Russell Brand a fost pus sub acuzare pentru viol de...

Citeste mai mult»
alexandra stan

Alexandra Stan, după ce a fost surprinsă cu noul iubit:...

Citeste mai mult»
dana nalbaru bebe

Dana Nălbaru, deranjată de agitația dintr-un oraș: „Abia...

Citeste mai mult»
 Daniel Craig

Producţia următorului film „James Bond” începe la Londra:...

Citeste mai mult»
Val

Val Kilmer, starul de cinema care i-a interpretat pe...

Citeste mai mult»
Ioana Pavelescu

Actriţa Ioana Pavelescu, recompensată cu Premiul pentru...

Citeste mai mult»
indulcitori

De ce sunt periculoși îndulcitorii artificiali

Citeste mai mult»
telefon

Interzicerea telefoanelor nu le oferă copiilor o relație...

Citeste mai mult»
Gene Hackman

Un judecător a interzis publicarea fotografiilor cu...

Citeste mai mult»

Negociază ca un profesionist cu acest TRUC lingvistic

De în Cariera 20 aug 2015

Fie că vorbim de negocierea salariului sau obţinerea unui preţ bun la cumpărarea unei maşini sau a unui apartament, modul în care formulezi propunerea este la fel de importantă ca şi serviciile sau produsele oferite.

truc_negociere

O cercetare recentă arată că ar trebui să subliniezi ceea ce oferi interlocutorului în loc să evidenţiezi ceea ce va pierde acesta în urma negocierilor. Astfel, partenerul va fi tentat să cedeze.

Studiul, condus de cercetătorii de la Leuphana University şi Saarland University din Germania, a testat acest fenomen într-o serie de contexte ipotetice, precum vânzarea şi cumpărarea de obiecte folosite sau negocierea preţului unor fructe.

Într-unul dintre experimente, 87 de participanţi au fost împărţiţi în "cumpărători" şi "vânzători", după care au fost rugaţi să evalueze propunerile primite de la presupuşi parteneri de negociere.

În unele cazuri, au primit oferte (e.g. "Vânzătorul oferă frigiderul la preţul de 160 de euro." sau "Cumpărătorul oferă un preţ de 160 de euro pentru frigider."). În alte cazuri, au primit cereri (e.g. "Vânzătorul cere un preţ de 160 de euro pentru frigider." sau "Cumpărătorul vrea frigiderul la preţul de 160 de euro.").

Rezultatele arată că atât cumpărătorii, cât şi vânzătorii, erau mai tentaţi să cedeze atunci când se concentrau asupra a ceea ce urmau să câştige în urma negocierii (oferte), comparativ cu ceea ce urmau să piardă (cereri).

Coautorul studiului, Roman Trotschel, a oferit sfaturi celor care lucrează în domeniul vânzărilor şi nu numai, în baza rezultatelor cercetării:

"Dacă spui: "Îţi dau maşina mea pentru 9.000 de euro", atragi atenţia interlocutorului asupra maşinii tale - adică asupra a ceea ce au de câştigat. Pe de altă parte, dacă spui "Vreau 9.000 de euro pentru această maşină", subliniezi resursele pe care le va pierde dacă bateţi palma, adică banii pe care trebuie să îi investească pentru a avea maşina."

Aceeaşi idee se aplică şi în cazul negocierilor în care nu sunt implicaţi bani. Într-un alt experiment, cercetătorii au rugat câţiva copii să simuleze schimbul de cărţi colecţionate. În mod evident, copiii erau mai tentaţi să cedeze atunci când partenerul de negocieri punea accentul pe cărţile pe care aceştia urmau să le primească şi nu pe cele la care urmau să renunţe.

Poţi folosi această strategie atunci când ceri şefului o mărire de salariu. În loc să începi cu o cerere, explicând ce are compania de pierdut dacă nu primeşti acea mărire, mai bine începi prin a sublinia ce are de câştigat dacă o primeşti (randament sporit la locul de muncă).

Practic, fie că vrei să primeşti mai mulţi bani sau să vinzi o bicicletă uzată, nu trebuie să îţi păcăleşti interlocutorul, ci doar să îl ajuţi să vadă situaţia dintr-o altă perspectivă.

Tag-uri: , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK
Articole similare

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
21 apr