Astazi, la nivel mondial, in fiecare secunda, se consuma peste 5.500 de cani de cafea solubila NESCAFÉ, fiecare produs fiind creat in functie de preferintele consumatorilor.
“Sarbatorim istoria bogata si mostenirea NESCAFÉ, prima cafea solubila din lume care a pastrat intacta aroma cafelei. De-a lungul celor 75 de ani, cafeaua solubila a evoluat de la o simpla cutie de cafea la un intreg portofoliu de sortimente si sisteme de cafea”, a declarat Carsten Fredholm, Head of Nestlé’s Beverage Strategic Business Unit.
“Sortimentele NESCAFÉ sunt prezente in peste 180 de tari, iar pe viitor ne dorim sa ne extindem astfel incat sa ne consolidam pozitia de lideri la nivel mondial”, a mai adaugat Carsten Fredholm.
Inovatie din prima clipa
In 1929, Louis Dapples, presedintele Nestlé de la momentul respectiv, a primit o provocare interesanta din partea fostului angajator, Banque Française et Italienne pour l’Amérique du Sud.
Dupa caderea bursei de pe Wall Street si colapsul preturilor cafelei, banca detinea in portofoliu cantitati foarte mari de stocuri de cafea in depozitele din Brazilia.
Provocarea lansata catre Nestlé a fost aceea de a transforma aceste stocuri in “cuburi de cafea solubila” care sa poata fi comercializate.
Chimistul Max Morgenthaler s-a alaturat companiei Nestlé pentru a ajuta echipa de cercetatorii in gasirea unei solutii.
Dupa trei ani de cercetari, a avut loc prima descoperire: produsul café au lait – un amestec de cafea, zahar si lapte – transformat in pudra, isi pastra aroma mai mult timp. Dar aceasta pudra nu se dizolva usor, iar conservarea laptelui si a zaharului reprezentau adevarate provocari pentru productie.
Cum a luat nastere Nescafé
In cei trei ani de cercetari amanuntite, Max Morgenthaler a descoperit faptul ca aroma se pastra mai bine in cazul cafelei cu lapte si zahar, decat in cazul produsului neindulcit. De asemenea, acesta a descoperit ca aroma de cafea se conserva mai bine in urma expunerii la temperaturi si presiuni mari.
Max Morgenthaler a ajuns la concluzia ca secretul conservarii aromei de cafea sta in crearea unui sortiment solubil cu suficienti carbohidrati care sa confere savoare. Aceasta noua directie a fost una diferita de conceptul initial.
Un an mai tarziu, specialistii Nestlé au folosit o tehnica specifica de a produce aceasta pudra. Solutia a fost prezentata in fata boardului executiv Nestlé si a directorilor tehnici, care au putut testa primele mostre de cafea solubila.
Doi ani mai tarziu, pe 1 aprilie 1938, cafeaua solubila NESCAFÉ a fost lansata in Elvetia. Nestlé a infiintat o linie de productie pentru extractia si uscarea rapida a boabelor de cafea pentru a produce cafeaua NESCAFÉ in fabrica din orasul elvetian Orbe.
Cafeaua NESCAFÉ a fost lansata in Marea Britanie doua luni mai tarziu si in Statele Unite in 1939. In 1940, prima cafea solubila era deja disponibila in 30 de tari.
NESCAFÉ in timpul razboiului
Pe durata celui de-al doilea Razboi Mondial, in Elvetia, Marea Britanie si Statele Unite ale Americii s-au consumat mai mult de 3 sferturi din productia globala de cafea NESCAFÉ.Termenul de valabilitate mai extins decat cel al cafelei macinate a sustinut cresterea popularitatii cafelei solubile si a dublat volumul vanzarilor.
Pentru aprovizionarea trupelor armatei Statelor Unite, cafeaua NESCAFÉ era livrata vrac in pachetele cu provizii. Din acest motiv, pentru a sustine cererea, in 1943 au fost infiintate doua fabrici in Statele Unite.
Momente cheie in istoria NESCAFÉ
In 1952, fabrica NESCAFÉ din St Menet, Franta a venit cu o idee revolutionara – un produs care nu necesita adaugarea de carbohidrati. Din acel moment cafeaua NESCAFÉ contine numai apa si cafeaua extrasa din boabele de cafea, fara niciun alt ingredient.
In 1960, NESCAFÉ a inceput sa fie comercializat in recipiente de sticla, in Japonia si Europa, o inovatie menita sa pastreze prospetimea cafelei.
In 1965, brand-ul anunta o noua inovatie – cafeaua solubila obtinuta prin tehnologia de extractie a apei - freeze drying - NESCAFÉ Gold Blend.
De-a lungul timpului, NESCAFÉ si-a extins portofoliul de specialitati creand noi sortimente precum NESCAFÉ Decaf, NESCAFÉ Gold Espresso, NESCAFÉ Frappé, NESCAFÉ Cappuccino sau NESCAFÉ Ready-to-Drink.
In 1990, specialistii NESCAFÉ au brevetat o modalitate prin care bauturile puteau beneficia de textura bogata a spumei de lapte, o reteta care este folosita in ziua de astazi pentru NESCAFÉ Cappuccino.
Inovatii pentru sisteme de cafea
Istoria Nestlé a stat mereu sub semnul inovatiei, iar lansarea NESCAFÉ Dolce Gusto in Elvetia, Germania si Marea Britanie in 2006 si in Spania un an mai tarziu a reprezentat un pas important.
Sistemul de “coffee shop la tine acasa” este unul extrem de complex, avand capacitatea de a face trecerea de la bauturi calde la sortimente reci. Capsule de NESCAFÉ, Nestea si Nesquik sunt disponibile pentru cele cinci modele de aparate Dolce Gusto: Melody, Circolo, Piccolo, Fontana si Creativa.
Doi ani mai tarziu, in 2008, sistemul Nescafé Barista, disponibil exclusiv in Japonia, a fost dezvoltat ca singurul sistem pentru uz casnic individual care prepara sortimente pe baza de cafea solubila.
Nestlé Professional, divizia companiei pentru clientii din HORECA s-a bucurat, de asemenea, de inovatii constante, oferind trei game de sisteme pentru prepararea bauturilor calde: Nescafé Alegria, Nescafé Milano si Viaggi Nescafé.
Sistemele Nestlé Professional pot fi gasite astazi in peste 400.000 de locatii in intreaga lume, peste 175 de cani de cafea fiind consumate pe secunda, la nivel global.
Cea mai noua inovatie vine din partea Nescafé Milano Lounge, care aduce in prim plan sistemele de preparare a cafelei, on-the-go, cu self-service.
Planul NESCAFÉ
Nestlé a inovat, de asemenea si in abordarea unor probleme precum agricultura, productia si consumul responsabil, ca etape ale procesului de aprovizionare.
In 2010, compania a lansat Planul NESCAFÉ in Mexic. Acest program face parte din investitia de 500 milioane de franci elvetieni in proiecte destinate plantatiilor de cafea, ce se vor desfasura pana in 2020.
Planul include un set de obiective globale de optimizare a lantului de aprovizionare Nestlé, incluzand cresterea tranzactiilor directe, alaturi de programe de asistenta tehnica pentru cultivatorii plantatiilor de cafea.
Prin intermediul planului NESCAFÉ, compania intentioneaza sa achizitioneze peste 180.000 de tone de cafea solubila de la 170.000 de cultivatori pana in 2015.