Donald Potard, fondator al Jean Paul Gaultier SA. Poate pana acum nu ai stiut acest nume si probabil il vei uita si dupa ce vei citi aceasta stire, insa acest nume, indiferent cum il vei retine, a creat din casa de moda Jean Paul Gaultier, care avea magazine la periferie, o casa de lux, un brand exclusivist.
A inteles cum s-a convertit blazonul in monograma, cum eticheta care odata exista sub captuseala hainei si pe care trebuia sa o rupi ca sa stii cine a creat-o este bine evidentiata in ziua de azi, cum inainte brandul era inscriptionat pe talpa pantofilor si acum e la vedere si cum brandul a devenit in zilele noastre ca o insigna a valorii, a cercurilor in care te invarti si a statului social ("tribul" Hermes).
"O femeie Dolce & Gabbana nu va frecventa aceleasi locuri cu o femeie care adopta un stil androgin." Cu alte cuvinte tinuta iti reflecta intregul stil de viata.
"Nu intri in lumea luxului ca intr-o cafenea."
"Cand s-a stabilit o strada a modei in Shanghai, s-a deschis un magazin Dior si langa un magazin cu produse pentru toaleta. Pentru chinezi produsele pentru toaleta reprezinta un lux si nu si-au dat seama de neconcordanta."
"O casa de lux poate parea sfidatoare, vanzatorii se pot uita ciudat la tine cand intri. Eu le-am spus mereu vanzatoarelor, pe cand eram la Jean Paul Gaultier, ca milionarii se imbraca in jeans. Experienta de a intra intr-un magazin de lux poate fi intimidanta. Si luxul stie acest lucru si abuzeaza de acest fapt."
Luxul are multe asemenari cu religia: "Un magazin e vazut ca un templu. Cuvantul ‘creator’ a fost luat din religie. Chiar si eu am fost numit la un moment dat ‘guru’ de un ziar. Religia a devenit un cod pe care trebuie sa-l utilizezi in cazul caselor de lux."
"In cazul luxului, mecanismul este simplu – vrem sa obtinem ce nu putem oferi. Luxul joaca in pofida frustrarii. De aceea exista editii limitate de produs. Ideea de a avea ceva unic declanseaza un mecanism infantil – ‘trebuie sa-l am’."
"Timpul este dusmanul modei si aliatul luxului, Eu numesc acest lucru - teoria gradinii. Gradina de legume – cu viata scurta. Gradina de agrement – care ofera fructe o data la 5 ani."
"Un produs de lux trebuie sa te uimeasca si sa te farmece ca sa-l cumperi sau sa te frustreze daca nu il ai."
"Un produs de lux este transgresiv si politic incorect."
"Un produs Hermes nu este scump, este costisitor."
"Majoritatea designerilor mici care isi doresc enorm sa deschida un magazin intr-una din capitalele modei, nu o fac pentru a dobandi notorietate in acel oras pentru ca sunt slabe sansele, ci pentru a-si vinde produsele in tara de provenienta."
Sansa designerilor romani? "Singura arma poate fi creativitatea."