Dar, să revenim la subiect articolului. O femeie de afaceri puternică își va dori un brand la fel de puternic, dar ce poate face pentru a-l obține? În cele ce urmează vom face referire la două elemente esențiale pentru obținerea unui brand de succes: abordări ale strategiilor de marca și obiective ce se pot stabili. Înregistrarea mărcii este primul pas pe care trebuie să îl facă toate companiile care își doresc un brand puternicPentru a-și dezvolta strategiile de marcă o companie poate opta pentru una din abordările următoare:
- Utilizarea mărcii de firmă pentru produsele proprii: altfel spus, compania utilizează numele de firmă sau un nume principal care acoperă toată varietatea de produse realizate. Ex: Phillips;
- Utilizarea unei mărci distincte pentru o familie de produse. Spre deosebire de prima abordare și chiar în contrast cu această, numele unei familii de produse definește produse diferite dar între care există anumite legături. Se recomanda că această abordare să fie aplicată în cazul produselor pe care o companie le realizează, destinate unor piețe diferite. Parametrii de calitate, stil și ambalare asigură legăturile între aceste produse. Ex: General Motors și Opel;
- Utilizarea unei mărci distincte pentru o linie de produse. Această abordare se recomanda în cazul produselor între care există similarități mult mai puternice decât cele existențe în cadrul unei familii (variante diferite ale unui produs de bază). Ex: PEPSI CO și Pizza Hut.
- Utilizarea unei mărci distincte pentru un singur produs. Această abordare se recomanda a fi aplicată în cazul unui tip distinct de produs plasat pe un anumit tip de piață, oferind totuși posibilitatea efectuării unor combinații ale gustului, mărimii, modului de împachetare sau a serviciilor opționale asociate în cadrul ofertei. Ex: Procter & Gamble.
Cu scopul de a se obține un brand puternic se pot stabili anumite obiective Între obiectivele principale se regăsește promovarea informațiilor. Firmă furnizează informațiile relevante cu privire la mărcile sale oferite pe piață. Informațiile se referă la caracteristici, prețuri etc. Un alt obiectiv principal al promovării brandului constă în diferențierea brandului, ceea ce înseamnă că trebuie să fie convinși clienții cu privire la caracteristicile incomparabile sau meritele mărcii respective. O astfel de diferențiere ajută la crearea loialității pentru un anumit brand, ceea ce înseamnă că se va urmări fidelizarea consumatorilor pentru un anumit produs. De asemenea, eforturile de promovare a brandului vizează stimularea cererii pentru un produs, urmărindu-se convingerea clienților de a cumpără mai mult și mai mult, astfel încât să se mărească vânzările și cotă de piață. Sursa: www.actefirma.ro.