Trei sferturi din tinerii sub 25 de ani si doua treimi din persoanele cu educatie superioara vorbesc la mobil des sau foarte des in deplasarile zilnice. Numai un roman din zece nu sta de vorba niciodata pe drum, iar un sfert din romani nu vorbesc niciodata la telefonul mobil cand se deplaseaza.
Panourile publicitare sunt urmarite des sau foarte des de un sfert dintre romani, in special de cei cu educatie medie si superioara.
De asemenea, aproximativ 16% dintre tinerii pana in 25 de ani sunt interesati de emisiunile prezentate pe ecranele din statiile sau mijloacele de transport in comun, fata de aproape 10% procentul inregistrat in total populatie.
Studiul GfK mai arata si ca romanilor le place lectura in timpul deplasarii in aceeasi masura, indiferent de varsta.
Ziarele cumparate inca sunt mai cautate decat ziarele gratuite (19% citesc ziare cumparate fata de 11% care citesc ziare gratuite). Pe langa ziare, in deplasarile zilnice oamenii citesc carti in proportie de 12%, procent usor mai ridicat in Bucuresti si orasele mai mari de 200.000 de locuitori.
Generatia tanara asculta muzica
Jumatate dintre adolescentii de 15-19 ani si o treime dintre tinerii de 20-25 de ani asculta muzica stocata pe player sau telefon.
Posturile de radio au o popularitate putin mai scazuta, fiind ascultate de 30% dintre tinerii de 15-19 ani si de 20% din cei de 20-25 ani, probabil si din cauza ca optiunea nu este disponibila pe toate terminalele.
Jocurile pe telefon sunt preferate de un sfert din persoanele sub 19 ani, iar videoclipurile si filmele sunt vizionate pe telefoane sau alte dispozitive portabile doar de 16% dintre acestia.
Numai un sfert dintre romani au parte de calatorii zilnice mai lungi de o ora, in timp ce aproape jumatate dintre romani petrec intre 10 minute si o ora pe drum. Pentru deplasarile zilnice, majoritatea respondentilor a declarat ca merge pe jos (47%). Urmeaza mijloacele de transport in comun (21%) sau masina (19%).
Informatiile provin din studiul GfK Omnibus, realizat in luna ianuarie 2010 pe un esantion de 1072 de respondenti din mediul urban si rura l si sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste.