In aceasta perioada dinainte de Sarbatori avem impresia ca timpul se misca mult mai repede decat ne-ar placea si ca nu reusim sa controlam nimic: deadline-urile par prea apropiate, se schimba fara veste sau dispar dupa ce ne-am stresat sa terminam totul la timp, avem din ce in ce mai multe de facut, iesirile cu prietenii se inmultesc, obligatiile familiale ne ocupa din ce in ce mai mult timp...
De ce sa te organizezi la munca?
Daca vei organiza toate lucrurile asa cum trebuie vei putea intra in atmosfera de sarbatoare linistita, cat mai putin stresata si cu cat mai multe task-uri rezolvate. Si vei evita – lucru important – sa te epuizezi si sa petreci Sarbatorile incercand sa recuperezi orele de somn irosite.
Cand crezi tu ca ar fi momentul potrivit pentru a incepe sa te organizezi? Raspunsul, este, intotdeauna, exact acum! Priveste lucrurile astfel, daca ai fi in apa nu ai astepta sa te ineci inainte sa incepi sa inoti, nu? Asa ca cel mai bun moment in care te poti organiza este chiar acesta!
Simplifica-ti viata!
De ce ai alege sa iti complici viata adaugand tot mai multe motive de stres? Fa-ti o lista cu prioritati si cu urgentele care trebuiesc rezolvate in cel mai scurt timp. Nu te aglomera cu sarcini mai putin importante sau care isi pot gasi o rezolvare si dupa sarbatori.
Atunci cand esti la munca incearca sa te concentrezi asupra lucrurilor pe care le faci si sa nu te pierzi gandindu-te la cadouri de Craciun, petreceri, cozonaci, cel mai frumos brad, o sa fie oare zapada de Revelion?....vei avea timp pentru toate astea si pentru multe altele dupa ce iti termini treaba. Si, din pacate, nu vei putea rezolva tot ce ti-ai propus daca vei alege sa aloci mai multe ore fiecarei sarcini, dar nu vei reusi sa te concentrezi asupra lor. In plus, e mult mai corect sa iti organizezi sarcinile de serviciu astfel incat, mai ales in aceste zile, sa poti petrece mai mult timp alaturi de familie si, de ce nu, sa te relaxezi putin.
Iti risipesti energia inutil?
Incearca sa elimini micile scapari de care ne facem cu totii vinovati si care ne mananca foarte multa energie. Incearca sa fii cat mai echidistanta la locul de munca si fii impartiala pentru a evita discutiile in contradictoriu si problemele ivite din senin.
Incearca sa le impartasesti problemele oamenilor dragi si sa le ceri sfatul sau chiar ajutorul. Dar incearca sa faci – daca poti – si mai mult sport ca de obicei. Specialistii spun ca barbatii obisnuiesc sa apeleze la sport pentru a face fata perioadelor dificile, iar femeile la sprijinul prietenilor si familiilor. Dar oamenii fericiti sunt cei care reusesc sa apeleze la metode cat mai diverse pentru a face fata.