Si atunci ce ramane de facut?
Un plan bine pus la punct de organizare a hartiilor. Daca imi lipseste o singura hartiuta mi se poate da peste cap toata ziua. Daca vei tine si tu cont de urmatoarele sfaturi, poti economisi mult timp.
Managementul hartiilor poate fi o treaba simpla daca o tratezi cu rabdare
Dosarul 1: pune aici hartiile care necesita un raspuns rapid, de exemplu scrisorile (daca mai primesti) sau invitatiile la diferite evenimente.
Dosarul 2: apoi ocupa-te de hartiile care sunt legate de casa ta. De exemplu actele importante, asigurarile medicale, chitantele de la diferite taxe pe care le-ai platit. Acestea e bine sa stea intr-un cabinet sau intr-un sertar al biroului.
Dosarul 3: si nu in ultimul rand arhiveaza intr-un al treilea dosar copii ale documentelor oficiale. Ar fi bine ca originalele sa le pastrezi undeva in siguranta, sub cheie.
Acum parca deja e mai simplu? Nu-ti lasa scrisorile si toate celelalte hartii la care trebuie sa raspunzi pe masa din bucatarie cu gandul ca vei raspunde mai tarziu. Nu o sa fie asa. Vine ora pranzului, o sa dai hartiile mai incolo ca sa pui masa, apoi vei uita de ele. Asa ca rezolva-le atunci cand le primesti, mai pe romanesti nu lasa pe maine cu poti face azi.
Ca sa fie totul si mai simplu cumpara un biblioraft si indosariaza-ti acolo hartiile pe categorii: “de facut”, “de sunat”, “de platit” si asa mai departe. Sorteaza-ti astfel hartiile pe care le primesti zilnic.
Desenele celor mici – cand vezi frigiderul plin de foi si desene si nu stii ce sa mai faci cu ele, pune-le in Dosarul 1. Fa asta in fiecare saptamana, dar pastreza totusi numai desenele reusite, altfel te vei trezi in doua luni cu un teanc mare de hartii. La finalul anului mai fa o utlima selectie si pune ce ramane intr-un plic mare. Cand va creste o sa va amintiti cu placere de momentele din copilarie.
Felicitarile si corespondenta – fac parte din acele hartii care vin regulat in casele noastre. Pune-le si pe acestea in Dosarul 2 sau 3 .
Ziarele si revistele – pe masa sau sub masa e cel mai nepotrivit loc unde la poti pastra. O sa se adune, si o sa se adune, o sa le pui unele peste altele si nu o sa mai intelegi nimic. Cumpara un suport special pentru ziare si reviste, unul care sa le pastreze in pozitie verticala, ca sa le poti vedea cotorul si sa stii care ce este si daca merita sa fie aruncata sau nu.
Ce primesti zilnic prin posta – sorteaza-le de cum le primesti ca sa stii ca vei scapa cat mai repede de cupoane, cataloage si alte materiale promotionale care inevitabil ajung la tine in fiecare zi. Dar fa asta cu atentie, printre astfel de cataloage se mai strecoara si cate o hartie de la banca.
O buna organizare iti face viata mai usoara. Suna a cliseu, dar chiar asa este. Am simtit=o pe pielea mea. Tu cum iti organizezi hartiile?