Mai exact, Oscarurile si postul national de televiziune care le transmite in direct in fiecare an, ABC, nu se asteapta sa acopere din vanzari de publicitate decat 68 de milioane de dolari anul acesta, cu 13 milioane de dolari mai putin fata de anul trecut.
Unul dintre clientii pierduti este gigantul producator de cosmetice L’Oréal Paris, care a anuntat ca nu va sponsoriza niciuna dintre galele de premiere ale acestui an. Acest lucru se traduce printr-o pierdere de 22 de milioane de dolari pentru ABC, canal de televiziune care, pe lang Oscaruri, mai transmite in direct decernarile Premiilor Emmy, Grammy si ale Globurilor de Aur.
Ceea ce i-a speriat pe clientii de publicitate a fost scaderea drastica a telespectatorilor cu varste cuprinse intre 18 si 49 de ani, care anul trecut au fost cu 24% mai putini decat in 2007. Motivul? Publicul tinta al companiilor de cosmetice este compus in cea mai mare parte din femei tinere. Iar, in prezent, media de varsta a telespectatorului care este dispus sa-si petreaca ultima duminica a lui Februarie in fata televizorului, urmarind decernarea Premiilor Academiei Americane de Film este 49,5 ani. Ceea ce ne face sa ne intrebam: oare tinerii sunt chiar asa de imuni la febra Oscarurilor?