Chris Ward lucreaza de ani buni in PR si o face adesea din cafenele. Dintr-un material publicat pe bbc.co.uk, aflam ca barbatul a pierdut notiunea spatiului, iar numele locatiilor unde se afla se amesteca adesea in mintea lui, insa este explicabil si chiar scuzabil, intrucat aplica principiile pe care le sustine cu tarie in cartea “Out of Office”. Volumul este un imn inchinat creativitatii sporite de care te bucuri lucrand intr-o cafenea si o pledoarie pentru parasirea biroului traditional in favoarea unei locatii la alegere, in functie de bunul plac.
“Asa am trait in ultimii 10 ani”, sustine Chris. “Am inceput in cafenele si am vazut ca eram mult mai creativ si mai productiv. Fac atat de multe lucruri si oamenii au vrut sa stie cum ma descurc, asa ca am scris cartea.”
Nu a fost intotdeauna asa insa. De la o varsta frageda, Ward a fost un afacerist ambitios, “care a crescut crezand ca valorezi fix atat cat detii”.
Jongla cu branduri la varsta de 20 de ani si si-a infiintat propria companie de PR in 1992, pentru a ajuta nume celebre sa ajunga la un target format in mare parte din studenti.
“Ambitia mea initiala era sa fiu sef si sa primesc un ceas de aur la 65 de ani”, recunoaste barbatul.
Cu toate acestea, si-a dat seama ca traia o minciuna.
“Trebuia sa decid personalitatea unei beri care era exact la fel ca si acelea din supermarket. Traiam o minciuna.”
Asa ca si-a vandut compania si s-a implicat in proiecte caritabile timp de cativa ani, dupa care a vazut un anunt de angajare pentru postul de director de creatie la Comic Relief.
“Nu mai muncisem de cinci ani dar am primit postul, pentru ca activitatea mea a fost privita ca un lucru pozitiv. Si totusi oamenii se tem de pauzele din CV-ul lor. Nu ar trebui.”
A ajuns astfel sa lucreze din diverse colturi ale lumii, fara sa fie legat de un birou si promoveaza acest stil de munca.
A nu se confunda, insa, parasirea biroului cu a lucra de acasa. Barbatului ii place sa fie inconjurat de galagie si de potentiali clienti, intr-o cafenea oarecare.
Ward sustine ca zgomotul de fundal si interactiunea cu alti oameni poate ajuta oamenii sa se concentreze si ca le sporeste creativitatea.
Este constient, insa, ca acest tip de activitate nu se potriveste unor domenii precum medicina.
Insa zona de servicii si angajatii implicati in domenii creative pot profita din plin de un program flexibil si de un birou care isi schimba mereu sediul.
Ai incerca sa lucrezi intr-un astfel de mediu?
Citeste si:
Aventura la birou? Testul care iti spune daca va functiona
Tinuta de vara la birou - 30 de recomandari chic!
Spune-mi cat faci pana la birou ca sa-ti spun cat de fericita esti!