Ea are expertiza in planificarea si aplicarea unei palete largi de tehnici ale comunicarii de la planificare strategica, la organizare de evenimente, media relations, lobby si managementul crizelor.
Cum ai ajuns sa lucrezi in acest domeniu?
„Nu eu am ales sa lucrez in PR, ci PR-ul m-a ales pe mine". Nu asa declara toata lumea? J
A devenit un statement aproape redundant, in conditiile in care aceasta industrie este suficient de tanara incat sa nu aiba propriile legende, care sa ii inspire pe tineri sa se inroleze. E clar ca cei din generatia mea au ajuns in PR din pura intamplare si ca domeniul ne-a ales pe noi.
In 1999, lucram la Orange (pe atunci se numea MobilRom), la FrontDesk. Curioasa (si atunci, ca si acum), intrebam in stanga si in dreapta ce inseamna cutare departament, ce fac colegii de la nu stiu ce divizie, ce inseamna PR. Imi placea mult Cristina Munteanu, pe atunci PR Manager. Si ma intriga acest "PR" pe care nu reuseam sa il descifrez prea bine. Asa ca am intrebat un coleg cu experienta "Ce inseamna domnule PR Manager? Ce fac astia la PR?". Mi-a raspus, cu un zambet sugubat, atoatestiutor: "Eeei, PR-ul inseamna multa vraja, dat din gura si imagine cat cuprinde". Asa se vedea PR-ul in 1999.
De la Orange am ajuns la Lowe. Cum altfel decat printr-o intamplare, direct in divizia de PR a agentiei de publicitate. "Useless to say" ca a fost o imensa oportunitate, ca am avut sansa sa cresc odata cu agentia, cunostintele mele de PR s-au dezvoltat odata cu sofisticarea pietei, ca am avut norocul sa lucrez cu clienti de la care si cu care am invatat. Am mai avut si sansa uriasa de a invata, alaturi de Oana Cociasu, acum Deputy Managing Director Lowe & Partners, o arie speciala de competente, pe care putini specialisti romani in PR o poseda in momentul de fata: "healthcare communication". Aceasta este un fel de stat-in-stat in PR, daca ne gandim la constrangerile de care trebuie sa tii cont in comunicarea "pharma". Sunt destul de „veche" in "pharma PR" si am constatat ca e un avantaj extrem de competitiv pe piata actuala.
Ce te-a atras?
E prima intrebare pe care o adresez si eu la interviurile de angajare J. De obicei, ma regasesc in raspunsuri.
Diversitatea. Dinamismul. Lipsa totala de plictiseala. Adrenalina. Relatiile cu oamenii. Incercarile zilnice. Lipsa totala de timp J. Examenele continue pe care le dam sub forma de pitch. Echipa. Provocarea. Ziaristii, care ne cer atat de mult si ne pun mereu la incercare limitele. Domeniile. Creierul mereu la munca. Nuantele.
Care sunt partile bune si partile rele ale locului tau de munca?
Lowe PR este una din agentiile de PR din Romania care se poate lauda cu o echipa de exceptie. Asa ca m-am gandit sa raspund la intrebarea asta prin intermediul colegilor din echipa Lowe PR. Si asa o sa vedeti imediat partile bune ale locului de munca.
Roxana, PR Exec: "Mama nu ma crede cand ii spun ca vin cu bucurie dimineata la birou."; Luci, prietenul Manuelei, Senior Corporate Exec: "Nu credeam ca la birou se poate plange de bucurie"; Monica, PR Manager: "E destul de "spooky" perfectiunea in care functionam ca echipa"; Raluca, PR Manager: "N-am mai intalnit o echipa in care cand unul are o problema, sunt 3 in spatele lui sa-l ajute".
De departe cea mai buna parte la jobul meu e echipa. Daca Lowe PR se poate mandri cu ceva in plus fata de creativitatea care ne-a ajutat sa castigam 4 pitch-uri in 3 saptamani, ei bine, ne putem mandri cu echipa.
Partile rele? Timpul. Timpul care nu se lasa covins sa ne mai pasuiasca J. Sunt atat de multe proiecte, atat de intense joburile in care suntem deja implicati, atat de multi clienti noi care ne invita la pitchuri in ultima vreme, incat gasim din ce in ce mai greu vreme si pentru deja celebrele Afternoonish-uri, de exemplu, evenimentele interne Lowe PR care ne ofera varianta de distractie mai relaxata si fara deadline-uri.
Care este programul tau zilnic?
Prima cana de cafea. Presa zilnica. Online-uri. Blogosphera. A doua cana de cafea. Debriefing pentru prezentari de pitch. Interne, cu PR Managerii. Verific bugete interne. Si bugetele pentru proiecte noi. Semnez actele zilei (facturi, contracte). Intalnire client. Proiectul merge, next steps, next projects. Lunch la ora 15:00. Pe fuga, in sufrageria Lowe PR, cu fetele. Monica aduce pastai si spanac. Raluca fructe si iaurt. Roxana si Diana sunt la dieta. Eu am comandat ceva cu maioneza si mustar. Ar trebui sa intru la dieta. Dar de luni. A treia cana de cafea. Mai bag cateva slide-uri la o prezentare. Interviu de angajare. Ma intorc in echipa, impartasim impresii si facem wrap-up. Ma vad cu Veronica, vorbim de-ale noastre, de business, de echipa, de licitatii, ziua Ralucai, evaluari. Se face 21:00. Cu forta, reusesc sa urc ultimele fete din birou in taxi si le trimit acasa. Plec. In taxi, citesc pe blackberry mailurile de la ne-urgente si dau raspunsuri daca mi-au ramas restante (nu va luati blackberry, creeaza dependenta! In plus, daca nu iti intra mailuri noi timp de 15 minute, incepi sa te panichezi.)
In loc de concluzie:
La Lowe PR, se rade mult. Rasul acesta e o stare naturala, care ne ajuta sa ajungem acolo unde vrem mai usor si mai frumos. Daca nu sunteti pregatiti sa radeti, nu veniti la Lowe PR!