Japonia, Africa si China liderii vanzarilor
Cu vanzari in crestere cu 8%, Japonia este in prezent regiunea cu cea mai rapida extindere, urmata de Africa, cu o crestere de 6% si de China cu 5%. Pe de alta parte, este asteptat un declin al vanzarilor de 3% in America de Nord si de 5% in Europa.
Telefoanele mobile, televizoarele si PC-urile cele mai vandute produse
In prima jumatate a anului 2009, telefoanele mobile si televizoarele au crescut fiecare cu cate 4% in valoare, in vreme ce vanzarea de PC-uri cu 2%. In cazul fiecareia dintre aceste categorii, care totalizeaza 78% din piata, inovatia este principalul motor de crestere, majorarea vizand produse noi ca smart phone-urile, televizoarele cu ecran plat si notebook-urile. Grupele de produse mai mici au avut o contributie pozitiva la cresterea generala - de exemplu, vanzarile globale de playere Blu-ray se estimeaza ca vor creste cu 117% anul acesta, cu vanzari de sisteme PND (portable navigation device) mai mari cu 17%.
Piata de electronice in Europa
Daca pe alte continente lucrurile stau mai bine, in 2009, consumatorii europeni se estimeaza ca vor cheltui cu 11% mai putin pe bunurile electronice. In afara de climatul economic general, una dintre principalele cauze este reprezentata de vanzarile in scadere pentru televizoarele cu ecran plat - cele care reprezentau motorul cresterii inainte - datorita eroziunii pretului.
50% dintre vanzarile din prima jumatate a anului au fost generate de trei dintre tarile vest-europene: Germania cu 19%, urmata de marea Britanie cu 16% si Franta 15%.
GfK estimeaza vanzari totale pe piata electronicelor de aproximativ 54 miliarde de euro in 2009.
Televizoare: cerere in crestere
Daca televizoarele traditionale inregistreaza scaderi, televizoarele LCD au vanzari de 88%. Sistemele cu tehnologie integral HD devin din ce in ce mai populare si detin 49% dintre vanzarile de LCD-uri si 23% in cazul plasmelor. In 2009, GfK asteapta vanzari totale in Europa de 43.5 milioane pentru LCD si 4.3 milioane unitati pentru plasme.
DVD-uri: piata sustinuta de playerele Blu-ray
Piata europeana de DVD-uri este in scadere accentuata. In prima jumatate a lui 2009, numarul unitatilor vandute a scazut cu 14%, in timp ce scaderea in valoare a fost de 25%. Aceste reduceri au fost partial contrabalansate de cresterea puternica pentru playere Blu-ray care si-au majorat de patru ori vanzarile in prima jumatate a anului comparativ cu aceeasi perioada a anului 2008.
GfK estimeaza anul acesta vanzari de 18.7 milioane de unitati pentru DVD playerele traditionale si 2.1 milioane pentru playerele Blu-ray.
Camere video: crestere datorata tehnologiei HD
In primele 6 luni ale lui 2009, numarul acestor sisteme vandute in Europa a scazut cu 16%. Cu toate acestea, s-au inregistrat evolutii pozitive pentru cele cu high definition, volumele fiind in crestere cu 80%. De altfel, una din cinci astfel de camere vandute astazi este HD. Pe acest segment, GfK se asteapta ca un total de 4.9 milioane unitati sa isi gaseasca cumparatori in 2009.
Piata mondiala de electronice si IT ar putea creste cu 2 % in 2009



