Japonia, Africa si China liderii vanzarilor
Cu vanzari in crestere cu 8%, Japonia este in prezent regiunea cu cea mai rapida extindere, urmata de Africa, cu o crestere de 6% si de China cu 5%. Pe de alta parte, este asteptat un declin al vanzarilor de 3% in America de Nord si de 5% in Europa.
Telefoanele mobile, televizoarele si PC-urile cele mai vandute produse
In prima jumatate a anului 2009, telefoanele mobile si televizoarele au crescut fiecare cu cate 4% in valoare, in vreme ce vanzarea de PC-uri cu 2%. In cazul fiecareia dintre aceste categorii, care totalizeaza 78% din piata, inovatia este principalul motor de crestere, majorarea vizand produse noi ca smart phone-urile, televizoarele cu ecran plat si notebook-urile. Grupele de produse mai mici au avut o contributie pozitiva la cresterea generala - de exemplu, vanzarile globale de playere Blu-ray se estimeaza ca vor creste cu 117% anul acesta, cu vanzari de sisteme PND (portable navigation device) mai mari cu 17%.
Piata de electronice in Europa
Daca pe alte continente lucrurile stau mai bine, in 2009, consumatorii europeni se estimeaza ca vor cheltui cu 11% mai putin pe bunurile electronice. In afara de climatul economic general, una dintre principalele cauze este reprezentata de vanzarile in scadere pentru televizoarele cu ecran plat - cele care reprezentau motorul cresterii inainte - datorita eroziunii pretului.
50% dintre vanzarile din prima jumatate a anului au fost generate de trei dintre tarile vest-europene: Germania cu 19%, urmata de marea Britanie cu 16% si Franta 15%.
GfK estimeaza vanzari totale pe piata electronicelor de aproximativ 54 miliarde de euro in 2009.
Televizoare: cerere in crestere
Daca televizoarele traditionale inregistreaza scaderi, televizoarele LCD au vanzari de 88%. Sistemele cu tehnologie integral HD devin din ce in ce mai populare si detin 49% dintre vanzarile de LCD-uri si 23% in cazul plasmelor. In 2009, GfK asteapta vanzari totale in Europa de 43.5 milioane pentru LCD si 4.3 milioane unitati pentru plasme.
DVD-uri: piata sustinuta de playerele Blu-ray
Piata europeana de DVD-uri este in scadere accentuata. In prima jumatate a lui 2009, numarul unitatilor vandute a scazut cu 14%, in timp ce scaderea in valoare a fost de 25%. Aceste reduceri au fost partial contrabalansate de cresterea puternica pentru playere Blu-ray care si-au majorat de patru ori vanzarile in prima jumatate a anului comparativ cu aceeasi perioada a anului 2008.
GfK estimeaza anul acesta vanzari de 18.7 milioane de unitati pentru DVD playerele traditionale si 2.1 milioane pentru playerele Blu-ray.
Camere video: crestere datorata tehnologiei HD
In primele 6 luni ale lui 2009, numarul acestor sisteme vandute in Europa a scazut cu 16%. Cu toate acestea, s-au inregistrat evolutii pozitive pentru cele cu high definition, volumele fiind in crestere cu 80%. De altfel, una din cinci astfel de camere vandute astazi este HD. Pe acest segment, GfK se asteapta ca un total de 4.9 milioane unitati sa isi gaseasca cumparatori in 2009.