Conform studiului s-a evidentiat faptul ca formarea realizata pe baza platformelor de elearning, desi apreciata pentru avantajele pe care le ofera (costuri reduse si flexibilitate) reprezinta mai degraba o optiune secundara pentru reprezentantii furnizorilor de formare.
Argumentele oferite in acest sens fac referire la lipsa contactului direct dintre cursant si trainer sau dintre cursanti, la o serie de bariere de ordin tehnic si la faptul ca sistemul e-learning nu este adecvat pentru o serie de cursuri ce pun accentul pe comunicare si interactivitate.
La nivel european, participarea la formarea continua pentru persoanele din grupul de varsta 25 - 49 de ani este de peste 11 %, in timp ce in Romania procentul se situeaza sub 2 %. Acelasi decalaj semnificativ se inregistreaza si in cazul grupului de varsta 25 - 64 de ani (Uniunea Europeana 6 %, Romania sub 2%).
Metoda de cercetare utilizata a fost ancheta pe baza de chestionar si interviu, instrumentele fiind chestionarul online si prin operator, interviul telefonic si fata in fata, fise de evaluare personala si focus grupuri.
Rezultatele studiului au fost publicate in cadrul dezbaterii "Metode eficiente de invatare pe tot parcursul vietii, realitati si provocari" organizata de asociatia COLFASA, in parteneriat cu Institutul de Cercetare a Calitatii Vietii.