Atunci, oare ce poate explica popularitatea acestei stiinte, pentru ca este o stiinta oricat s-ar chinui unii sa demonstreze contrariul? inainte de a raspunde la aceasta intrebare, haideti sa ne uitam mai atent la procedurile actuale prin care vechile principii ale astrologiei generaza predictii ndividuale. Odata ridicata tema astrala a unii nativ, care dupa cum vedeti este un fel de harta, astrologul trebuie sa treaca la interpretarea pozitiilor planetelor, a caselor, a aspectelor care se formeaza intre acestea. Cum se face? Pai, de-a lungul vremii, s-au daugat caracteristici, bune si rele, pentru fiecare semn in parte: Soarele in Pesti vorbeste despre sensibilitate, comporta puternice caracteristici feminine, nativul este atras de arta, poate fi balerin, pictor, compozitor, actor s.a.
Bun, de unde a luat astrologul aceste date? De unde daca nu dintr-o carte de astrologie. Cine a scris aceasta carte pentru ca in prezent literatura de astrologie abunda pe piata iar interpretarile astrologilor, rare ori difera? Adunarea acestor date a durat foarte mult timp si aceasta suma de informatii a inceput sa se adune odata cu primul sacerdot care a inceput sa observe Cerul.
Acest tip de arbitrar este caracteristici apartine tuturor stiintelor aflate sub umbrela ezotericului, nu doar astrologiei. El se intemeiaza ca orice stiinta empirica, asa cum aminteam mai sus, pe observatia directa, observatie pe care oricare dintre noi o poate practica si care are un caracter general.
Anticii, au descoperit mai intai Soarele si Luna, apoi au sesizat ca mai sunt cateva corpuri ceresti care se deosebesc de restul stelelor, apar si dispar la un moment dat, sunt mai stralucitoare, par sa se miste inainte si inapoi si asa au adaugat planetele vizibile cu ochiul liber – Mercur, Venus, Marte, jupiter si Saturn. Cand se refereau la ele, vorbeau despre Venus ca fiind a doua planeta de la Soare, despre Mercur ca fiind a treia planeta de la Soare sau despre Jupiter ca despre a cincea planeta de la Soare. Daca ar fi facut-o, pur si simplu, intr-un alt mod, nu ar fi facut nici cea mai mica diferenta de astronomie care se ocupa cu studiul realitatatii cosmice, adica cu planeta insasi. Venus ar fi fost descrisa, de exenplu, drept o planeta mare colorata pe diagonala, cu o pata rosie mai stiu eu pe unde asezata. Le puteau numi doar a Doua sau a Cincea, dar nu, nimeni nu a dorit sa tradeze traditia babiloniano-greco-romana, ci dimpotriva au perpetuat denumirile, lasand sa planeze un soi de mister incert asupra a tot ceea ce inseamna stiinta ezoterica, inclusiv aupra astrologiei.
Revolutia stiintifica din perioada clasica
De ce spuneam ca mai toate interpretarile unei teme astrale seamana intre ele? Pentru ca descrierea planetelor, semnelor, caselor sunt, in general, bazate in intregime pe asocierea de imagini. Astfel, Jupiter, este Tatal zeilor, este un lider printre zei si printre barbati, ceea ce nu il scuteste sa aiba apucaturi cat se poate de umane – iubeste, judeca, analizeazp s.a., Venus, zeita iubirii, guverneaza emotiile si asa mai departe.
Cu toate acestea, stiinta si civilizatia moderna, trebuie sa multumeasca astrologiei pentru aparitia... calendarului. Planetele, vazute ca zeii, au jucat de timpuriu un rol aparte in divinatie asa ca efectul lor asupra istoriei, la inceput au fost greu de gasit, iata insa ca astronomii, cu toata disputa pe care au starnit-o si o starnesc, au inceput sa aduca argumente pentru evenimente istorice pe care astrologia le-a expus – Magii care vin sa se inchine pruncului Iisus erau astrologi. Evenimentul care a generat povestea se regaseste astronomic, in anul 6 i.Ch. cind a aut loc una dintre cele mai benefice conjunctii – Soare – Venus – Jupiter moment care a fost interpretat ca prevestind nasterea unui prunc care va ajunge rege si va schimba fata lumii.