Recent, o marca de produse cosmetice a carei imagine este chiar actrita Natalie Portman a fost sanctionata din cauza ca induce in eroare potentialele cliente.
Reclama o arata pe actrita privind catre camera, cu genele bine definite, insa imaginea a fost suspectata de catre concurenta ca fiind editata excesiv.
Dupa o analiza amanuntita adevarul a iesit la iveala, fotografia initiala fiind comparata cu rezultatul final. Observam astfel ca periuta minune care ofera volum genelor este, de fapt, o minciuna, efectele fiind realizate in Photoshop.
Desi reprezentantii brand-ului au recunoscut ca au editat fotografia doar pentru a da ceva mai multa lungime genelor actritei si pentru a le curba ceva mai mult, intrucat modelul nu este perfect si doreau ca efectul sa fie cat mai vizibil, acest lucru fiind imposibil in cazul unor gene lipsa.
Cu toate acestea, Advertising Standards Authority (ASA) a decis ca reclama sa nu mai poata fi folosita, intrucat induce in eroare, exagerand efectele rimelului respectiv, avand in vedere ca in fotografia initiala, asa cum se poate vedea, genele nu puteau fi distinse.