A face shopping este probabil cea mai mare placere a femeilor. Tinute noi care sa ne avantajeze formele sau sa ascunda ceea ce nu e tocmai perfect este ceea ce ne dorim zilnic. Azi purtam o bluza, maine alta, iar poimaine e zi de shopping pentru ca mergem la un eveniment de gala. Dar ce ai zice ca atunci cand pleci de la serviciu, obosita, sa nu te mai plimbi de colo colo prin magazine, proband haine care la sfarsit nu-ti plac si plus de aceasta cele care sunt pe gustul tau nu se gasesc pe masuta ta? Cum? O solutie ar fi cabinele de proba virtuale care devin extrem de importante atunci cand vrei sa-ti calculezi bugetul, sa-ti gasesti marimea potrivita si mai mult de atat sa afli magazinul unde se afla tinuta pe care o doresti. Suna a SF, insa exista.
Liftul - cabina de proba virtuala
A face shopping e minunat insa a proba la infinit tinute, mai ales atunci cand masura ta nu e chiar de 90-60-90, devine un lucru frustrant.
Magazinele din strainatate au gasit o solutie pentru a cat mai multi bani clientelor, si cat mai repede: Interliftul, o cabina de proba virtuala. Aceasta nu ii ajuta numai pe cumparatorii de pe internet ci si pe cei care nu vor sa piarda mult timp in magazine.
Cu o latime de 2,1 metri si o inaltime de 2,4 metri, acest "lift" invita cumparatorii sa stea complet imbracati; aici vor fi "scanati" folosind in jur de 200 000 de puncte care vor crea o baza de date a masurilor respectivei persoane.
Nu numai ca scad sansele de a mai returna produsele, dar in acelasi timp este si foarte eficient. Si pentru aceasta are nevoie de numai 10 secunde pentru a-ti afla masurile de la palarie, bluze si rochite pana la pantalonii.
Dupa ce vei fi scanata, masurile tale vor fi inserate intr-o baza de date "FitPrint" care contine in jur de 200 de masuri care vor fi folosite de diferite branduri ca Nordstrom, Levi's, Land's End, GAP, Nautica si Dockers, in crearea colectiilor.
"Interlift" si-a gasit prima "casa" pe Aeroportul International Philadelphia, devenind un loc foarte important pentru calatorii care merg in diferite tari unde vor face cu siguranta si shopping. Mai ales ca este un serviciu gratis, de ce nu l-ai incerca?
Ti-a sunat putin ciudat? Nu te ingrijora, Interlift foloseste unde radio foarte joase (aceeasi putere ca a unui telefon mobil), fiind foarte sigur.
Cabina de proba Virtuala
Compania multimedia de comunicatii din Noua Zeelanda "Eyemagnet" a creat o cabina de proba virtuala pentru lantul de magazine Hallensteins. Cabina de proba a fost inlocuita de un panou in care se reflecta clientul. Folosind o singura mana, el poate alege doar cu o miscare oricare tinuta care se afla in magazin. O "probeaza" si poate cere, prin telefonul mobil, sa i se trimita toate datele produsului ales daca va dori sa comande in alta zi sau chiar online.
Cu o baza de date unde se afla toate tinutele si masurile din magazin poti asorta sau reveni la o tinuta fara sa o mai stresezi pe capricioasa vanzatoare sa iti caute bluza pe care ti-o doresti tu iar apoi sa te razgandesti.
Gandeste-te ca e ca atunci cand iei cate o bluza pe care o pui in fata ta doar ca sa vezi cu ti-ar avantaja trasaturile fetei. Numai ca de data aceasta se "muleaza" pe siueta ta si o faci dintr-o simpla miscare. Parca e un vis, nu-i asa? Mai ales ca e solutia perfecta cand te duci pe fuga la cumparaturi atunci cand in 4 ore ai o intalnire de afaceri foarte importanta.
Oglinda magica
Oglinda magica reprezinta un bonus din partea tehnologiei special create pentru lumea shoppingului. Tot procesul acela de probare a hainelor, foarte frustrant, mai ales atunci cand nu stii unde iti vei gasi masura, culoarea si materialul preferat va disparea.
Aici intervine Oglinda Magica care are o baza de date unde sunt inserate toate tinutele din mall. Ai nevoie de o masura anume? Oglinda Magica face un inventar rapid al tuturor tinutelor din magazine, incluzand atat marimile cat si culorile la care le gasesti.
Fiecare haina din mall va avea un cod de identificare in eticheta, pentru a fi recunoscute de programul "oglinzii". In acelasi timp iti comunica care sunt ofertele promotionale la produsele pe care le "probezi".
Ce poti dori mai mult de atat: tinuta, marime, culori, pret si oferte promotionale, fara sa faci un singur pas prin magazine. Mai bine de atat nici nu poate sa sune.
Insa ce sanse exista ca aceste tehnologii care sunt in mod concret o solutie mult mai eficienta pentru femeia zilelor noastre, cea care nu dispune de foarte multe resurse de timp, sa isi faca aparitia si pe meleagurile noastre?
Mi-am pus un semn de intrebare si am apelat la specialisti, mai exact la Adrian Bucica, Consultant Compass Consulting.
"Avansul tehnologiei - precum scanarea 3D, recunoasterea fetei, recunoasterea gesturilor realizate de o persoana, telefoane mobile din ce in ce mai sofisticate etc- permit noi inovatii in interactiunea "digitalizata" a unui consumator cu un anumit brand. Aceste tehnologii incep din ce in ce mai mult sa fie inglobate in aplicatii utilizate de advertiseri astfel incat sa se creasca gradul de "implicare" a unui consumator. Putem sa ne gandim cat de "implicati" suntem atunci cand vedem o reclama stradala obisnuita versus cat suntem cand petrecem timp online pe un site de comert electronic versus cat am fi atunci cand suntem in "cabina virtuala de proba".
Cercetarile arata ca in cazul cumpararii de la retaileri – din malluri-, 65-70% din deciziile de cumparare se iau pe loc, in magazin. Astfel ca retailerii isi doresc o crestere a interactiunii cu consumatorul, iar interactiunea "digitalizata" pare cea mai promitatoare forma de interactiune din mai multe puncte de vedere: costuri, posibilitati de prezentare rapida si "de efect" a unor cataloage ample de produse, usurinta pentru consumator, posibilitate de construire a unor baze de date cu comportamentul consumatorilor, implementare programe de fidelizare etc."
Tu ce parere ai, vom avea norocul sa-si gaseasca "casa" si in mallurile din Romania? Ai fi un "user" fidel?