Brad Pitt

Brad Pitt îşi avertizează fanii după ce o femeie din...

Citeste mai mult»
Bob Dylan

Bob Dylan se alătură TikTok, 'împotriva curentului'

Citeste mai mult»
Regina Sonja

Regina Sonja a fost externată după o operație pe cord

Citeste mai mult»
horoscop

Trei zodii care au noroc în luna februarie. Le va merge...

Citeste mai mult»
celine dion

Celine Dion, mesaj emoționant la 9 ani de când e văduvă....

Citeste mai mult»
Renee Zellweger

Renée Zellweger, despre pauza de şase ani din carieră:...

Citeste mai mult»
kidman

Nicole Kidman nu își dorește ca fiicele ei adolescente să...

Citeste mai mult»
papa francisc

Papa Francisc și-a lansat autobiografia, 'Hope' în peste...

Citeste mai mult»
pep

Pep Guardiola şi soţia sa, Cristina Serra, se despart...

Citeste mai mult»
Brad Pitt

O emisiune TV franceză retrasă după ridiculizarea unei...

Citeste mai mult»
The Weeknd

The Weeknd îşi amână lansarea noului album „în semn de...

Citeste mai mult»
oscar

Dineul nominalizaților la premiile Oscar, anulat din...

Citeste mai mult»
mireasa

O femeie a cerut anularea căsătoriei, după ce nunta falsă...

Citeste mai mult»
Meghan Markle

Lansarea emisiunii culinare a lui Meghan Markle a fost...

Citeste mai mult»
Jude Law

Jude Law îl va interpreta pe Vladimir Putin în „The...

Citeste mai mult»
casa

O familie britanică a cumpărat o casă în Sicilia cu doar...

Citeste mai mult»
mel

Mel Gibson speră să filmeze anul viitor continuarea...

Citeste mai mult»
Alec Baldwin Halyna

Alec Baldwin i-a dat în judecată pe procurorii care l-au...

Citeste mai mult»
fructe

Un excursionist a supraviețuit două săptămâni în munți...

Citeste mai mult»
jessica

Jessica Alba și Cash Warren divorțează după 16 ani de...

Citeste mai mult»
incendii

Reședințe ale unor vedete de la Hollywood, distruse de...

Citeste mai mult»

Laserul CO2 – Tratamentul ce poate elimina ridurile și...

Citeste mai mult»
Zendaya şi Tom Holland

Actorii Zendaya şi Tom Holland s-au logodit

Citeste mai mult»
cancer celule canceroase

Un studiu identifică potențialul de risc pentru mii de...

Citeste mai mult»
Liam Payne

Moartea lui Liam Payne - Un al doilea bărbat suspectat că...

Citeste mai mult»
gheboasa

Trapperul Gheboasă a obţinut, în primă instanţă, anularea...

Citeste mai mult»
bici

Cum să trăiești sustenabil: 5 mici schimbări cu impact mare

Citeste mai mult»

Cântăreaţa Rihanna a dezvăluit că nu a băut alcool în 2024

Citeste mai mult»
jill

Jill Biden a primit un diamant de 20.000 de dolari de la...

Citeste mai mult»
rosi

Rosita Missoni, apreciată creatoare de modă italiană, a...

Citeste mai mult»
bijuterii

Bijuterii în valoare de aproximativ 300.000 de euro...

Citeste mai mult»
Liam Payne

Cinci persoane au fost inculpate în cazul morții lui Liam...

Citeste mai mult»

Cele mai romantice plaje din Algarve: locuri perfecte...

Citeste mai mult»
Lewis Hamilton

Lewis Hamilton vrea să vorbească limba italiană pentru a...

Citeste mai mult»
Casa din Home Alone

Casa din filmul „Home Alone” a fost vândută de Crăciun

Citeste mai mult»
sarcina

Ashleigh Barty, fost lider WTA, a anunţat că este...

Citeste mai mult»
Blake Lively

Blake Lively îl acuză pe Justin Baldoni, partenerul ei...

Citeste mai mult»
Gina

Michael Schumacher va deveni bunic. Fiica sa Gina a...

Citeste mai mult»
Denzel Washington

Denzel Washington s-a botezat la New York şi a primit...

Citeste mai mult»
Regele Charles al III-lea

Tratamentul pentru cancer al regelui Charles al III-lea...

Citeste mai mult»

Profilul utilizatorului roman de internet: femeie de 20-24 de ani, cu studii superioare, din capitala

De în Casa & Gradina 3 aug 2010
Profilul utilizatorului roman s-a modificat fata de anul trecut, internetul romanesc fiind dominat de femei, cu varsta cuprinsa intre 20 si 24 ani, ce-si petrec cel mai mult timp in capitala, potrivit rezultatelor campaniei de Studii demografice trafic.ro.

Anul acesta, batalia sexelor este castigata de femei (53%), care au inregistrat aproximativ 6% procente in plus fata de utilizatorii de sex masculin (47%). Astfel, putem spune ca structura pe sexe a utilizatorilor de internet, reflecta structura generala a populatiei (52.6% femei conform INSSE). Din totalul respondentilor, 50% sunt necasatoriti, surclasand-i pe cei care prefera institutia casatoriei sau cei care locuiesc cu partenerul (44%). Restul procentajului se imparte intre cei cu statutul de vaduv(a) si divortat(a).

Caracteristici demografice:

Ca si anul trecut, topul este dominat de varsta de 20 - 24 ani (22%), procentaj urmat de cei cu varstele de 25-29 ani (16%), 30 - 34 ani (14%) si 40 - 49 ani (14%). Majoritatea respondentilor locuiesc in Romania (94%), urmati de cei din Republica Moldova (2%) si din Germania (0,2%). Principalele orase in care internautul roman isi petrece cel mai mult timp sunt Bucuresti (25%) si judetele foarte mari: Iasi (5%), Cluj (5%), Constanta (4%) si Prahova (3%).

In 2010, majoritara este ponderea celor cu studii superioare: absolvent de facultate in proportie de 34% si studii post-universitare 15%. Acest lucru se reflecta in pozitiiile ocupate: 26% sunt manageri de diferite niveluri si 24% studenti.

Venituri:

In ceea ce priveste venitul lunar, 19% dintre respondenti nu au un venit, aproximativ 25% castiga sub 1000 RON si peste 50% au salarii ce depasesc 1000 RON. In contextul declinului economic, 7,5 % dintre respondenti au peste 1000 de euro comparativ cu anul trecut cand 10% aveau aceste castiguri. In cazul venitului familiei, ponderea celor cu venituri de sub 1000 RON este de 20%.

Ca planuri de viitor, o treime dintre respondenti intentioneaza sa-si cumpere masina, in timp ce 44% detin deja un autovehicul. De asemenea, un sfert planuiesc achizitionarea unui apartament, tinand cont ca 8% au deja o casa de vacanta.

IT&Internet:

Utilizatorul roman prefera in continuare desktopul/PC-ul intr-o proportie de 76%, procentaj dublu comparativ cu utilizatorii de laptop (44%). Telefoanele mobile sunt utilizate de 13% si smartphone-urile de o patrime dintre acestia (4%).

In ceea ce priveste obiceiurile de consum ale internetului, utilizatorul roman intra cel putin o data pe internet (90%), de cele mai multe ori de acasa (90%) ori de la serviciu (34%). Cand navigheaza pe internet, atentia reprezentantilor de ambele sexe se indreapta in proportie de 72% catre ziare/ reviste online, 53% catre comunitati cum ar fi Hi5, LinkedIn sau Facebook, site-uri cu locuri de munca 43% si site-uri auto 31%.

Social:

In offline, utilizatorul roman este interesat de domenii ca: medicina, sanatate, alimentatie (46%); urmate de evenimente/ stiri despre Romania (45%); familie si viata de cuplu (37%), turism, calatorii (40%) si teste, jocuri, cuvinte incrucisate (32%). "Putem, astfel, corela cresterea interesului fata de retelele sociale care promoveaza jocuri online prin afinitatea fata de acest ultim domeniu", a afirmat Mirel Palada, directorul institutului CCSB.

In timpul liber, majoritatea prefera activitatile din cadrul locuintei: 70% navigheaza pe Internet, iar 60% se uita la televizor, in detrimentul petrecerii timpului cu familia lor (59%) si a iesirii cu prietenii (54%). Cand aleg televizorul, prefera sa se uite la stiri (72%), filme (70%), si emisiuni de divertisment (44%).

"Este vorba de un subgrup bine definit: tinerii, aflati in perioada de viata de dinainte de intemeierea familiei, perioada in care s-au desprins de familia parintilor si nu si-au intemeiat inca familia proprie. Se afla practic intr-un stadiu de viata in care-si petrec timpul mai degraba singuri.", a adaugat Mirel Palada, Director Executiv, CCSB.

Comportament de consum:

Fata de anul trecut, topul preferintelor din consumul offline s-a modificat: cafeaua macinata nu se mai afla in topul preferintelor, fiind inlocuita de laptele dulce (43%) si de iaurtul simplu (40%). In continuare, un procent important din respondenti consuma tablete de ciocolata (39%), bauturi racoritoare acidulate (39%) si neacidulate - suc, nectar, juice - (37 %). In randul consumului de bauturi alcoolice, berea si vinul sunt preferate in proportie de 46%, respectiv 38%.

In ceea ce priveste achizitiile offline, utilizatorul de internet prefera produsele la reducere, informandu-se inainte de cumpararea lor si fiind putin influentat de reclamele TV. Ca factor decisiv in achizitie s-a identificat marca produsului, urmata de tara de origine, pret, dar si oferta din magazin.

Studiul a fost derulat in perioada 25 mai - 20 iunie, pe 2058 de site-uri din Romania, pe un esantion reprezentativ de 42.000 de respondenti.

Tag-uri: , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Casa & Gradina
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
18 ian