cuptor

Produsul alimentar surpriză care te ajută să scapi de...

Citeste mai mult»
Horia Brenciu

Cât cer vedetele pentru a oferi un eveniment privat...

Citeste mai mult»
Liam Payne

Moartea cântărețului Liam Payne în Argentina. Acuzațiile...

Citeste mai mult»
mic dejun

De ce nu ar trebui să mâncați același mic dejun în...

Citeste mai mult»
Andrei

Dezvăluiri cutremurătoare despre moartea lui Andrei...

Citeste mai mult»
Gomez si Benny Blanco

Benny Blanco afirmă că este foarte speriat că Selena...

Citeste mai mult»
adela

Adela Popescu, confesiuni emoționante despre copilăria...

Citeste mai mult»
Nicole Kidman

Locuinţa lui Nicole Kidman şi Keith Urban din Los Angeles...

Citeste mai mult»
A$AP Rocky

Rapperul A$AP Rocky, găsit nevinovat într-un caz de...

Citeste mai mult»
caragea

Corina Caragea și-a câștigat primii bani la 15 ani. Ce...

Citeste mai mult»
 Kim Sae-ron

Actriţa sud-coreeană Kim Sae-ron a fost găsită moartă în...

Citeste mai mult»
shakira

Shakira a schimbat versurile melodiei „Don't Bother”...

Citeste mai mult»
Mihaela Bilic

Mâncarea pe care Mihaela Bilic o recomandă de cel puțin...

Citeste mai mult»
Brian Molko

Solistul trupei Placebo, inculpat în Italia. A numit-o pe...

Citeste mai mult»
Jay-Z

Plângerea prin care rapperul Jay-Z era acuzat de violarea...

Citeste mai mult»
shakira

Shakira şi-a anulat concertul de la Lima. Superstarul...

Citeste mai mult»
Kate si William Ziua Îndrăgostiților

Prințul William și Kate au marcat Ziua Sfântului Valentin...

Citeste mai mult»
Lars von Trier

Regizorul Lars von Trier a fost internat într-un centru...

Citeste mai mult»
Kevin Spacey

Noi acuzații de abuzuri sexuale aduse împotriva lui Kevin...

Citeste mai mult»
Lady Gaga

Lady Gaga va susține un mega-concert gratuit la Rio de...

Citeste mai mult»
madonna

Madonna, dezvăluiri despre aventura cu Michael Jackson....

Citeste mai mult»
shakira

Shakira şi-a început primul turneu mondial după şapte ani...

Citeste mai mult»
copil

Casa regală a Suediei a anunțat prenumele prințesei...

Citeste mai mult»
Harry

„Are suficiente probleme cu soția. Este groaznică”. Trump...

Citeste mai mult»
Andreea Marin

Andreea Marin a dezvăluit cum a slăbit 20 de kilograme:...

Citeste mai mult»
William si Kate

Prinţul William şi Kate nu vor participa la ceremonia...

Citeste mai mult»
inele

Cele mai dorite inele de logodnă în 2025

Citeste mai mult»
Kendrick

Kendrick Lamar a adus muzica hip-hop în centrul Super...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Donald Trump a ironizat-o pe cântăreaţa Taylor Swift,...

Citeste mai mult»
Ed Sheeran

Ed Sheeran a cântat în stradă în India iar Poliţia i-a...

Citeste mai mult»
mark

Pentru actorul care l-a interpretat în 'The Social...

Citeste mai mult»
Karla Sofia Gascon

În urma controverselor, Karla Sofia Gascon anunță că 'va...

Citeste mai mult»
Kanye West

Kanye West anunţă că a fost diagnosticat cu autism

Citeste mai mult»
Sabato

Casa de modă Gucci se desparte de directorul său de...

Citeste mai mult»
Anna Wintour

Anna Wintour, redactor-șef al revistei Vogue, decorată cu...

Citeste mai mult»
BS

Black Sabbath anunţă un concert uriaş în oraşul natal...

Citeste mai mult»
sandra bullock

Sandra Bullock îşi avertizează fanii cu privire la...

Citeste mai mult»
bianca

Bianca Censori ar putea face închisoare din cauza...

Citeste mai mult»
Baldoni și Lively

Prima audiere în procesul dintre Justin Baldoni și Blake...

Citeste mai mult»
Travis si Taylor

Travis Kelce spune că trebuie să se inspire din energia...

Citeste mai mult»

Profilul utilizatorului roman de internet: femeie de 20-24 de ani, cu studii superioare, din capitala

De în Casa & Gradina 3 aug 2010
Profilul utilizatorului roman s-a modificat fata de anul trecut, internetul romanesc fiind dominat de femei, cu varsta cuprinsa intre 20 si 24 ani, ce-si petrec cel mai mult timp in capitala, potrivit rezultatelor campaniei de Studii demografice trafic.ro.

Anul acesta, batalia sexelor este castigata de femei (53%), care au inregistrat aproximativ 6% procente in plus fata de utilizatorii de sex masculin (47%). Astfel, putem spune ca structura pe sexe a utilizatorilor de internet, reflecta structura generala a populatiei (52.6% femei conform INSSE). Din totalul respondentilor, 50% sunt necasatoriti, surclasand-i pe cei care prefera institutia casatoriei sau cei care locuiesc cu partenerul (44%). Restul procentajului se imparte intre cei cu statutul de vaduv(a) si divortat(a).

Caracteristici demografice:

Ca si anul trecut, topul este dominat de varsta de 20 - 24 ani (22%), procentaj urmat de cei cu varstele de 25-29 ani (16%), 30 - 34 ani (14%) si 40 - 49 ani (14%). Majoritatea respondentilor locuiesc in Romania (94%), urmati de cei din Republica Moldova (2%) si din Germania (0,2%). Principalele orase in care internautul roman isi petrece cel mai mult timp sunt Bucuresti (25%) si judetele foarte mari: Iasi (5%), Cluj (5%), Constanta (4%) si Prahova (3%).

In 2010, majoritara este ponderea celor cu studii superioare: absolvent de facultate in proportie de 34% si studii post-universitare 15%. Acest lucru se reflecta in pozitiiile ocupate: 26% sunt manageri de diferite niveluri si 24% studenti.

Venituri:

In ceea ce priveste venitul lunar, 19% dintre respondenti nu au un venit, aproximativ 25% castiga sub 1000 RON si peste 50% au salarii ce depasesc 1000 RON. In contextul declinului economic, 7,5 % dintre respondenti au peste 1000 de euro comparativ cu anul trecut cand 10% aveau aceste castiguri. In cazul venitului familiei, ponderea celor cu venituri de sub 1000 RON este de 20%.

Ca planuri de viitor, o treime dintre respondenti intentioneaza sa-si cumpere masina, in timp ce 44% detin deja un autovehicul. De asemenea, un sfert planuiesc achizitionarea unui apartament, tinand cont ca 8% au deja o casa de vacanta.

IT&Internet:

Utilizatorul roman prefera in continuare desktopul/PC-ul intr-o proportie de 76%, procentaj dublu comparativ cu utilizatorii de laptop (44%). Telefoanele mobile sunt utilizate de 13% si smartphone-urile de o patrime dintre acestia (4%).

In ceea ce priveste obiceiurile de consum ale internetului, utilizatorul roman intra cel putin o data pe internet (90%), de cele mai multe ori de acasa (90%) ori de la serviciu (34%). Cand navigheaza pe internet, atentia reprezentantilor de ambele sexe se indreapta in proportie de 72% catre ziare/ reviste online, 53% catre comunitati cum ar fi Hi5, LinkedIn sau Facebook, site-uri cu locuri de munca 43% si site-uri auto 31%.

Social:

In offline, utilizatorul roman este interesat de domenii ca: medicina, sanatate, alimentatie (46%); urmate de evenimente/ stiri despre Romania (45%); familie si viata de cuplu (37%), turism, calatorii (40%) si teste, jocuri, cuvinte incrucisate (32%). "Putem, astfel, corela cresterea interesului fata de retelele sociale care promoveaza jocuri online prin afinitatea fata de acest ultim domeniu", a afirmat Mirel Palada, directorul institutului CCSB.

In timpul liber, majoritatea prefera activitatile din cadrul locuintei: 70% navigheaza pe Internet, iar 60% se uita la televizor, in detrimentul petrecerii timpului cu familia lor (59%) si a iesirii cu prietenii (54%). Cand aleg televizorul, prefera sa se uite la stiri (72%), filme (70%), si emisiuni de divertisment (44%).

"Este vorba de un subgrup bine definit: tinerii, aflati in perioada de viata de dinainte de intemeierea familiei, perioada in care s-au desprins de familia parintilor si nu si-au intemeiat inca familia proprie. Se afla practic intr-un stadiu de viata in care-si petrec timpul mai degraba singuri.", a adaugat Mirel Palada, Director Executiv, CCSB.

Comportament de consum:

Fata de anul trecut, topul preferintelor din consumul offline s-a modificat: cafeaua macinata nu se mai afla in topul preferintelor, fiind inlocuita de laptele dulce (43%) si de iaurtul simplu (40%). In continuare, un procent important din respondenti consuma tablete de ciocolata (39%), bauturi racoritoare acidulate (39%) si neacidulate - suc, nectar, juice - (37 %). In randul consumului de bauturi alcoolice, berea si vinul sunt preferate in proportie de 46%, respectiv 38%.

In ceea ce priveste achizitiile offline, utilizatorul de internet prefera produsele la reducere, informandu-se inainte de cumpararea lor si fiind putin influentat de reclamele TV. Ca factor decisiv in achizitie s-a identificat marca produsului, urmata de tara de origine, pret, dar si oferta din magazin.

Studiul a fost derulat in perioada 25 mai - 20 iunie, pe 2058 de site-uri din Romania, pe un esantion reprezentativ de 42.000 de respondenti.

Tag-uri: , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Casa & Gradina
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
22 feb