Asa uitandu-ma la televizor in week-end, pe un post englezesc am vazut reclama Dove: "Evolution of Beauty" (evolutia frumusetii) ce face parte din campania in care Dove militeaza pentru frumusetea adevarata, "Real Beauty". Demersul brandului nu este singular, sigur iti amintesti de printurile uriase din oras cu fetele care nu aveau dimensiunile binecunoscute 90-60-90, sau cu femeia de origine sud-americana cu o varsta trecuta de 70 care si ea era imagine a aceleiasi campanii.
Spotul "Evolution of Beauty" infatiseaza o femeie absolut banala care este retusata pana la refuz cu ajutorul calculatorului, pentru ca mai apoi sa ajunga model de frumusete pentru celelalte pe un print gigant.
Cu acest spot Dove pare sa-si fi sapat singur groapa, zic asta deoarece stirile recente internationale au sesizat faptul ca femeile folosite in campania din 2005, cea despre care am scris mai sus, ar fi fost si ele retusate digital.
Raspunsul Dove nu a intarziat sa apara: "Campania respectiva a fost creata si produsa in intregime de Ogilvy, agentia de brand a lui Dove, iar corpurile femeilor nu au fost modificate digital", a declarat marketing managerul Unilever, Stacie Bright. A fost mai degraba o provocare sa le pastreze corpurile asa cum erau si sa le faca in acelasi timp sa para atractive.
Mult zgomot pentru nimic
Este absolut normal sa faci unele retusuri la fotografii: umbrele, tonurile de culoare. Si daca Dove a facut asta nu afecteaza pe nimeni.
Criticii ar trebuie mai bine sa se uite la alte spoturi, alte companii, la modele "skinny".
Nu conteaza atat de mult aceste retusuri atat timp cat mesajul a ajuns acolo unde trebuia. Toate femeile sunt frumoase si trebuie sa aiba grija de ele.
Cred ca este singurul spot in care nu ai senzatia ca esti pacalit de cine stie ce strategie de marketing. Este un start pentru schimbarea mentalitatii "ca sa arati bine inseamna sa fii slaba".