Egalitatea de sanse dintre femei si barbati a fost si inca este o discutie fara sfarsit. Acest subiect este la moda inca de pe la mijlocul secolului XX, iar unii afirma cu lejeritate ca moda nu este doar in vorbe, ci, din pacate si in fapte. Nu este nimic, in mod deosebit, nou despre publicitatea in care se manuiesc asa usor stereotipurile.
Oricare ar fi opinia ta, vei fi oarecum socata de aceste anunturi vechi, care au ca tema bine-cunoscuta diferentiere facuta intre puterea si reusita dintre un barbat si o femeie. In ziua de azi, tonul si continutul unei astfel de reclame sunt ascunse in spatele unui simulacru de subtilitate.
Este adevarat ca in prezent reclamele nu arata neaparat egalitatea dintre un barbat si o femeie, dar nu sunt atat de dure si fortate ca cele din trecut.
Anunturile publicitare prezinta femeile drept slabe si fara de opinii, incapabile sa inteleaga concepte de baza. In opinia celor care au facut acele reclame, femeia a fost construita pentru a curata prin casa, a gati si pentru a-i sluji sotului.
Deoarece discriminarea sexuala era trecuta cu vederea in reclame, anunturile publicitare din perioada anilor '50-'80, au creat o impresie general valabila pentru toate fetitele, ca atunci cand vor fi adulte vor ajunge sa nu faca altceva decat sa fie casnice, sa gateasca, sa curete si sa ingrijeasca de copii si sot.
Mesajele sunt atat de neobisnuite, incat sunt amuzante la o prima lecturare, poate mai amuzante pentru barbati decat pentru femei, pentru ca nu este vorba de ei, dimpotriva, pe ei ii pun in valoare.
Ipoteza, privind careia reclamele si anunturile ce au continut cu tenta discriminatorie atrag mult mai multa atentie, este adevarata. Este probabil, din cauza faptului ca barbatii sunt centrul comunitatii de publicitate si femeile sunt fara drept de vot, fiind receptoarele publicitatii.
Alte anunturi publicitare, care au fost create din pur amuzament, in stilul vintage al anilor '60 sunt urmatoarele.