1. Nu întârzia prea mult - este o petrecere a unei companii, nu o petrecere la care tu să întârzii pentru a fi în centrul atenţiei. Aşadar, dacă este un eveniment organizat după serviciu, mergi împreună cu colegii tăi imediat ce vă terminaţi treaba la birou.
2. Nu vorbi despre munca ta - este adevărat că toţi aveţi în comun munca pe care o prestaţi, însă nimic nu va strica mai mult atmosfera decât discuţiile interminabile despre facturi, clienţi şi salarii.
3. Nu îţi aduce un însoţitor - ideea petrecerilor de serviciu este ca tu şi colegii tăi să socializaţi pentru a putea lucra mai bine împreună. Aşadar, dacă tu vii însoţită, şansele să socializezi cu colegii sunt minime.
4. Nu sta la bârfă - nu îţi petrece toată noaptea discutând despre şeful tău ori despre colega de la alt departament. Chiar dacă nu te înţelegi bine cu toată lumea, încearcă să te simţi bine alături de cei cu care eşti pe aceeaşi lungime de undă.
5. Nu te îmbrăca indecent - este adevărat că e o petrecere de Crăciun şi că trebuie să te îmbraci adecvat, însă asta nu înseamnă că trebuie să îţi faci apariţia într-o rochie mini, cu spatele gol, accesorizată cu o pereche de cizme peste genunchi. Încearcă să porţi o rochie decentă, care să nu lase la iveală prea multă piele, însă care să fie în ton cu sărbătorile de iarnă. Îţi recomand o rochie până la genunchi, cu un decolteu decent, din catifea roşie sau chiar din paiete.
6. Nu îţi depăşi limitele - trebuie să te cunoşti foarte bine înainte de a comanda cocktail-uri la petrecerea de Crăciun. E ok să te destinzi savurând 2-3 cocktailuri, dar trebuie să ştii exact când să te opreşti dacă nu vrei să fii subiect de discuţii un an de acum înainte.
7. Nu pleca după 5 minute - ideea nu este să faci prezenţa, ci să îţi faci simţită prezenţa. La petrecerea de Crăciun nu trebuie să semnezi în condică şi apoi să pleci. Angajatorul a făcut un efort financiar pentru a organiza un asemenea eveniment, iar dacă tu pleci după 5 minute, te asigur că se va simţi jignit.
8. Nu sta cu ochii lipiţi de telefon - integrează-te, distrează-te şi lasă telefonul în clutch. Altfel, organizatorii vor considera că nu apreciezi efortul lor.
9. Nu uita să mulţumeşti - fie că o faci atunci când pleci de la petrecere, fie că o faci printr-un mail, a doua zi dimineaţa, mulţumirile arată că apreciezi eforturile depuse.
Reguli de etichetă la petrecerea de Crăciun: Ce să NU faci
Petrecerea de Crăciun organizată de angajatorul tău reprezintă un prilej pentru ca tu şi colegii tăi să interacţionaţi şi altfel decât la locul de muncă, să vă distraţi împreună şi, de ce nu, să vă cunoaşteţi mai bine - Iată ce NU trebuie să faci la petrecerea de Crăciun dacă vrei să faci impresie bună!