DailyBusiness.ro Cum a evoluat cariera dumneavoastra, astfel incat ati ajuns sa lucrati pentru Vodafone tocmai in Qatar?
Alexandra Pascu: Presupun ca a fost o evolutie fireasca pentru cineva care a decis sa munceasca de la 19 ani. In 2006 cand am terminat ASE-ul - Facultatea de Management, aveam deja 3 ani de cand lucram. Am inceput ca profesoara de limba engleza la o gradinita, apoi am facut munca de secretariat la o institutie publica, dupa care am ajuns in Connex. Am inceput ca si Customer Service Representative. Am urcat treapta cu treapta, poate nu intotdeauna in ritmul pe care mi-l doream. Din prima saptamana in Connex mi-am dorit sa ajung trainer. Am petrecut un an in Customer Service, am ales apoi Departamenul de Internet si Date pentru inca un an, Telephone Account Manager un an si jumatate si dupa tot acest timp am revenit la ceea ce-mi placea si-mi doream - Training Specialist. In mai putin de 1 an mi s-a propus sa plec intr-un assignment la Vodafone Qatar ca Trainer pentru 3 luni. Urma sa se deschida aceasta noua operatiune, primul start-up dupa mai bine de 10 ani pentru Vodafone Group. Interviuri, emotii, nopti nedormite, oameni de prin toate colturile lumii. Usor-usor, 3 luni s-au transformat in 6, apoi intr-o pozitie permanenta de Lead Trainer.
DB: Care sunt diferentele, de mentalitate dar si ca stil de business/relatii colegiale, intre ce se intampla in Romania si Qatar?
AP: Relatiile de business sunt mult mai informale si relaxate. Acesta cred ca a fost primul lucru care m-a frapat cand am venit sa lucrez pentru Vodafone Qatar. Imi explic asta prin prisma faptului ca multi dintre cei veniti aici au lasat acasa familii si au venit singuri (cel putin la inceput - inceput care dureaza intre 3 - 6 luni) si atunci am fost nevoiti de imprejurari sa socializam mai mult, sa ne cunoastem mult mai bine la nivel interuman, si sa ne acordam sansa de a cunoaste omul din fata noastra si nu doar colegul care trebuia sa respecte un deadline si nu l-a respectat. Urmeaza apoi leadership-ul aplicat - e o diferenta uriasa de abordare din perspectiva people management a colegilor din top management - sunt toti oameni extrem de deschisi si prietenosi. Mi s-a spus la inceput ca daca am orice problema, cat de mica, sa pun mana pe telefon si sa sun la orice ora din zi si din noapte pe oricare dintre colegi - erau la momentul respectiv in companie numai senior manageri si membrii ai executive team. Intamplarea a fost sa am nevoie si spre surpriza mea placuta, am gasit tot sprijinul care-mi fusese promis.
Atitudinea pozitiva poate e chiar un pic mai mult decat atat - e acea atitudine de "Can Do" care face o mare o diferenta. Se poate intalni si in Romania, cu siguranta. Aici insa te surprinde faptul ca toti colegii au aceeasi atitudine, si nu doar unii dintre ei.
Continuare pe Daily Business.ro