Marirea sanilor, liposuctia sau modelarea nasului sunt trei dintre cele mai cautate interventii de "infrumusetare", romanii parand sa uite de criza economica cand vine vorba de aspectul lor fizic. Desi numarul de cabinete de infrumusetare aproape s-a triplat in ultimii doi ani, piata, estimata la cel putin 40 de milioane de euro pe 2009 - in crestere cu 20% - nu este nici pe departe saturata, sustin principalii jucatori de pe aceasta nisa.
Una dintre primele clinici private de chirurgie estetica din Romania este Proestetica, companie ce si-a inceput activitatea in 1994, sub conducerea lui Stefan si Dana Jianu . Cifra de afaceri a companiei urmeaza sa se dubleze anul acesta, de la 1,1 milioane de euro in 2008 la circa 2 milioane de euro. Cum este posibil acest lucru, avand in vedere ca segmentul de chirurgie estetica este unul costisitor si deseori se pot amana interventiile pana in perioade economice mai stabile?
Stefan Jianu de la Proestetica ofera o explicatie a cresterii pietei. Accesul la interventii chirurgicale si mai ales la cele nechirurgicale de infrumusetare este din ce in ce mai facil si mai ieftin, datorita concurentei in crestere, care pune presiune asupra preturilor, dar si a ieftinirii si perfectionarii echipamentelor de interventie. Astfel, masa de clienti romani care isi poate permite in prezent imbunatatirea aspectului fizic sau sa corecteze anumite neajunsuri este mai mare.
Citeste articolul integral pe dailybusiness.ro.