Potrivit rezultatelor studiului, a reiesit faptul ca 61% dintre respondenti prefera site-urile dedicate marcilor, in timp ce 41% prefera site-urile de companie. 41% dintre utilizatorii romani de internet sunt de parere ca emailurile directe sunt o modalitate adecvata prin care o marca sa comunice cu consumatorii sai. Cu toate acestea, comunicarea prin intermediul emailului trebuie folosita cu prudenta, prea multe mesaje comerciale riscand sa fie percepute ca spam.
Consumatorii romani nu considera formatele publicitare care revin cu insistenta, cum ar fi reclamele de tip pop-up sau reclamele interstitiale, drept modalitati de comunicare adecvate.
Interactiunea marcilor prin intermediul retelelor sociale
Retelele sociale (Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ etc) sunt foarte cunoscute in randul utilizatorilor de Internet din mediul urban. Astfel, 87% din respondentii studiului au un cont pe cel putin o retea sociala, iar dintre acestia 89% au cont de Facebook.
Prezenta marcilor in mediile sociale sunt bine primite de consumatori, acestea fiind recomandate de 40% dintre respondenti, prin impartasirea continutului. Astfel, comunicarea devine bidirectionala, consumatorii avand un cuvant mult mai greu de spus decat in trecut.
Comportamentul consumatorilor fata de brandurile prezente in social media
Studiind comportamentul utilizatorilor romani de Facebook, au rezultat cateva tendinte generale. Utilizatorilor de internet le place sa se “imprieteneasca”, prin intermediul social media, cu marcile care sunt prezente pe aceste site-uri. Aproape 2 treimi dintre cei care au cont in Facebook devenind fani sau dand like cel putin unei marci din reteaua sociala (63%); femeile si elevii sau studentii reprezinta categoriile cele mai predispuse la acest tip de comportament.
Mai mult decat atat, 40% dintre utilizatorii de Facebook se transforma in adevarati promotori ai marcilor prezente in aceasta retea. Acestora li s-a intamplat cel putin o data sa “dea mai departe” materiale pe care marcile le posteaza pe paginile lor.
Este notabil faptul ca aproape 30% dintre utilizatorii retelelor sociale au publicat de buna voie reclame pe profilul lor de Facebook si 35% au participat la discutii cu alte persoane din reteaua sociala despre diferite marci.
Facebook ofera posibilitatea marcilor de a se apropia de consumatorii lor si de a-i invita sa participe la evenimente concepute special pentru ei. In aceasta privinta, apetitul utilizatorilor romani de internet este crescut si deja un sfert dintre utilizatorii de Facebook au participat la diferite evenimente la care au fost invitati de companiile prezente in Facebook.
Sursa foto: newpopularmedia.com