Milioane de consumatori din tarile cu cel mai rapid ritm de dezvoltare considera ca recesiunea va lua sfarsit in mai putin de un an, conform unui sondaj Nielsen.
"Pentru consumatorii din intreaga lume, ultimele 12 luni au fost tumultoase si pline de provocari, dar, in unele parti ale lumii, exista o perspectiva de imbunatatire a lucrurilor pentru urmatoarele 12 luni, mai ales daca pietele financiare se vor stabiliza, ceea ce va incuraja o revenire a increderii consumatorului" afirma James Russo, VP Marketing, The Nielsen Company.
Cu toata acestea, sumele cheltuite cu ocazia sarbatorilor de iarna care se apropie vor fi reduse in tarile occidentale, dar consumatorii raman optimisti ca lucrurile se vor indrepta pana la sfarsitul lui 2009. "Romanii se afla inca pe valul expansiunii economice din ultima vreme si, cel putin deocamdata, nu au simtit nevoia sa isi ajusteze stilul de viata sau nivelul de consum in vreun fel." declara Emanuel Sanda, Country Manager Nielsen Romania.
Unul din sase consumatori din Statele Unite se asteapta ca recesiunea sa ia sfarsit in urmatoarele 12 luni. In Romania, perceptia este usor atenuata, cu 2 din 5 romani (40%) considerand ca tara se afla in recesiune.
La nivel global, doi din trei consumatori (68%) si-au descris situatia financiara personala ca "nu foarte buna/rea"- un indiciu clar ca extravagantele nu intra in plan pentru viitorul apropiat. In Romania, desi 7 din 10 consumatori (70%) impartasesc aceeasi idee, totusi 57 de procente au o perceptie buna/foarte buna asupra finantelor pentru urmatoarele 12 luni.
Sondajul Online Global Nielsen asupra Consumatorilor, coordonat de Nielsen Consumer Research, s-a desfasurat intre 22 septembrie si 6 octombrie 2008, prin intervievarea a 26.202 utilizatori de internet din 52 tari din Europa, Asia Pacific, America de Nord si Orientul Mijlociu.