Un proiect ministerial prevede ca scolile si liceele din Romania sa fie ierarhizate, pana in 2011, dupa performante si dupa gradul de rezolvare unor probleme sociale, cum ar fi abandonul scolar.
"Am inceput acest demers pentru ca atat statisticile europene, cat si investigatiile noastre, arata ca scoala romaneasca are multe puncte slabe. Mai mult de jumatate dintre elevii nostri nu inteleg ceea ce citesc, adica se confrunta cu ceea ce se cheama analfabetism functional", a declarat presedintele Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP), Serban Iosifescu.
Iosifescu a adauga ca intre 10 si 15% dintre cele 1.000 de scoli inspectate de ARACIP nu indeplinesc conditiile minime de calitate.
Proiectul ARACIP, institutiei din cadrul Ministerului Educatiei, cuprinde realizarea unei "harti a riscului educational". Pentru realizarea acesteia, Agentia a stabilit deja 20 de indicatori de risc si performanta, potrivit Newsin.