Am cerut ajutorul lui Andy Szekely, care este autorul cartilor "NLP - Calea Succesului" si "Ghidul Credibilitatii" si liderul de piata in ceea ce priveste trainingurile NLP (Programare Neurolingvistica) si Psihologia Persuasiunii. El este si autorul unui blog de dezvoltare personala.
Iata ce ne-a spus Andy Szekely despre felul in care ne putem initia in Psihologia Persuasiunii:
"In majoritatea trainingurilor pe tema influentarii, vanzarilor, persuasiunii, afli o cantitate uriasa de informatii. Cel mai probabil, multe dintre ele ti se vor parea interesante si cu cat sunt mai interesante cu atat devii mai atent. Aici apare paradoxul: daca dispui de foarte multe concepte, tehnici sau metode din care sa alegi, creierul tau devine paralizat din cauza multitudinii de posibilitati.
Imi aduc aminte de un studiu facut de marketeri, in care intr-un showroom au fost expuse pe doua mese separate diverse sortimente de dulceata. Pe una dintre mese erau 6 sortimente iar pe cealalta 12. Care a fost rezultatul ? Semnificativ mai multi oameni au trecut pe la masa cu 12 sortimente fata de masa cu 6 sortimente. Rezultatul final ? Mult mai multi oameni au cumparat de la masa cu 6 sortimente decat de la cea cu 12."
Concluzia la care a ajuns managerul As Training & Coaching este aceasta: "In persuasiune, la fel ca in marketing (care este de fapt persuasiune aplicata) este esential sa faci bine lucrurile fundamentale, nu sa faci mediocru multe lucruri.
Recomandarea mea este sa inveti 4-5 concepte esentiale si apoi sa le ierarhizezi in ordinea importantei, dupa care sa incepi cu primul si sa il exersezi pana cand devii maestru. De exemplu, iti exersezi tonul si ritmul vocii pana cand vocea ta devine extrem de persuasiva. Apoi continui cu limbajul nonverbal si asa mai departe."
Retine aceste lucruri, care ti-ar putea da unele indicii importante! Ar trebui ca, folosind principiile persuasiunii, sa poti avea succes in comunicarea cu marea majoritatea a oamenilor, chiar si cu cei cu care nu ai fost pe aceeasi lungime de unda pana acum sau chiar cei cu care nu te-ai inteles. Adevarul, mai usor sau mai greu digerabil, este faptul ca oamenii nu se invart in jurul nostru pentru calitatile noastre, pentru felul in care lumina ni se reflecta in ochi sau pentru personalitatea noastra. Oamenii se invart in jurul nostru (si noi, la randul nostru, in jurul lor) pentru felul in care ii facem sa se simta in prezenta noastra.
In primul si in primul rand, trebuie sa iti folosesti toate atuurile: nu te sfii (ba, dimpotriva, indrazneste!) sa ii privesti in ochi pe cei cu care discuti, acest lucru permitand unui hormon care imbunatateste comunicare si ne face sa ii simpatizam pe cei cu care discutam.
In cel de-al doilea rand, arata-ti interesul pentru cei din fata ta si foloseste-ti empatia pentru a comunica cu ceilalti. Foloseste sfaturile lui Andy Szekely pentru a te initia in Psihologia Persuasiunii!