Ai nevoie, inainte de a te gandi la orice alt lucru, sa colaborezi cu succes cu femeile si barbatii alaturi de care lucrezi. Acestia sunt oamenii cu care lucrezi si oamenii pe care -daca ai norocul unei echipe - te poti baza. Nu trebuie sa incerci sa te descurci singura. Exista sanse mari sa nu reusesti. Pentru a reusi in cariera ai nevoie, spun specialistii in Resurse Umane, de multi oameni din domenii diferite in jurul tau, oameni care te pot ajuta sa iti extinzi reteaua personala si oameni care te pot sfatui. Si, pentru ca lucrurile sa fie echitabile: fii loiala, nu le insela increderea si obisnuieste-te sa tratezi orice rugaminte din partea colegilor cu acelasi interes si rapiditate cu care ai trata o rugaminte a sefului. In felul acesta iti vei mentine echipa la fel de loiala si ii vei invata sa te aprecieze si trateze in acelasi fel.
Femeia mai tanara versus femeia mai in varsta
Fie ca tu esti tanara care abia s-a angajat, fie ca esti femeia care munceste de o viata la actualul loc de munca...primul cuvant la care te gandesti atunci cand vine vorba de relatiile cu alte femei la locul de munca este rivalitate. Unele dintre femei se vad unele pe celelalte ca pe niste adversari si, de cele mai multe ori, au impresia ca sunt invidiate sau chiar sabotate de catre celalalte femei.
Cum ar trebui sa comunici tu cu celelalte femei, indiferent de varsta lor? Sprijinindu-le! Nu se intampla des ca femeile sa se sprijine unele pe altele si este important ca fiecare dintre noi sa se faca placuta atat de colegii de sex feminin, cat si de cei masculini. Nu te gandi la celelalte femei din birou ca la niste rivale: te-ai putea insela in multe cazuri!
Se poate intampla oricui si cel mai probabil ca ti s-a intamplat si tie: unul dintre sefii tai sau -si mai rau- unul dintre colegi se poarta cu tine de parca ai fi fie una dintre fiicele lui care merg la gradinita, fie mama lui. Specialistul american in PR Liz Ryan este unul dintre expertii care considera ca respectul exagerat, delicatetea extrema si lipsa de influenta in luarea deciziilor -precum si daca esti protejata de aflarea vestilor rele- atunci te afli in rolul de mama. Daca esti tratata cu mult tact si esti tinuta deoparte de orice problema sau situatie de criza, cel care te trateaza stfel se comporta de parca ai fi una dintre fiicele sale. Trebuie sa le arati ambelor tipuri de colegi/sefi ca nu vei tolera o astfel de atitudine si te vei face remarcata in momentul in care le vei demonstra, cu profesionalism, ca esti colega lor de munca.
Femeia mai tanara versus angajatii tineri
Din pacate, inegalitatile sunt prezente in ceea ce priveste salariile femeilor si ale barbatilor. Asociatia Americana a Femeilor Universitare a stabilit ca femeile care termina o facultate iau un procent de 80% din salariul unui barbat abia iesit de pe bancile colegiului (fara facultate). De aceea felul in care tu te pozitionezi fata de angajatii tineri este unul foarte important. Trebuie sa negociezi de la inceput un salariu cat mai apropiat de media din aceaa profesie -o simpla cautare pe internet iti va arata cat se castiga in medie in profesia ta-. Se aplica aceleasi reguli ca si in cazul celorlalti colegi, important este ca tie sa nu iti fie frica sa ceri aceleasi responsabilitati ca si colegii tai de sex masculin si, evident, aceeasi remuneratie.
Voi cum credeti ca influenteaza sexul si varsta relatiile la birou?